فرصت فرماندار زرند به دستگاه های اجرایی شهرستان؛

۵۰ درصد تعهد اشتغال شهرستان زرند، محقق شود

فرماندار زرند گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان زرند، تا پایان مهر ماه فرصت دارند تا ۵۰ درصد تعهد اشتغال خود را ثبت سامانه رصد کنند.

فرماندار زرند گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان زرند، تا پایان مهر ماه فرصت دارند تا ۵۰ درصد تعهد اشتغال خود را ثبت سامانه رصد کنند.

به گزارش صدای زرند، چهارمین کارگروه اشتغال شهرستان زرند به ریاست علی صادق زاده فرماندار و با حضور حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند، رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان و جمعی از مسئولین شهرستانی در محل فرمانداری زرند برگزار شد.

در این جلسه علی صادق زاده با بیان اینکه در سال گذشته تعهد اشتغال شهرستان در سامانه ملی رصد بالای ۱۰۰ درصد به تعداد بیش از ۱۴۶۰ نفر محقق شد که نشان از همکاری، همدلی و تعامل خوب بین دستگاه های اجرایی و همچنین بخش خصوصی جهت توسعه روز افزون شهرستان است، اظهار داشت: امسال هم باید این تعهد توسط دستگاه های اجرایی بصورت کامل محقق شود.

فرماندار زرند با اشاره به اینکه عمده تعهد اشتغال شهرستان در بخش صنایع و معادن محقق شده است، گفت: تا کنون بالای ۳۰ درصد از تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی شهرستان محقق شده که باید تا پایان مهر ماه ۵۰ درصد از تعهد اشتغال خود را محقق و در غیر اینصورت باید جوابگو باشند.

نماینده عالی دولت همچنین از جذب بالای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در شهرستان زرند خبر داد و تصریح کرد: تا کنون تعداد ۱۱۰ طرح از محل اعتبارات روستایی پرداخت شده که ۹۸۲ فرصت شغلی را ایجاد نموده است.

رضا اسماعیلی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان نیز ضمن تقدیر از اعضای کارگروه اشتغال شهرستان به جهت توجه ویژه ایشان به موضوع اشتغال، گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بالقوه در سطح شهرستان وجود دارد که باید با توجه به وجود صنایع و معادن فعال متعدد، همه کمک کنیم تا شاهد اشتغال در بخش های دیگر به غیر از حوزه صنعت و معدن باشیم.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال روستایی زرند، یادآور شد: در بخش روستایی ۳۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی از سال گذشته تا کنون در زرند پرداخت، که باعث ایجاد ۹۸۲ فرصت اشتغال در روستاهای شهرستان شده است که از از این نظر وضعیت شهرستان زرند نسبت به دیگر شهرستانهای استان کرمان، مطلوب و رضایت بخش است.

علی حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان نیز با اشاره به وجود بیش از ۴۳۵۰ کارگاه صنفی و تولیدی فعال و تعداد ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر نیروی بیمه شده تحت پوشش بیمه ای این سازمان در زرند، افزود: بیش از ۷ هزار خانوار زرندی تحت پوشش بیمه ای این سازمان قرار دارند.

حسینی گفت: ۷۹ نفر زرندی مقرری بگیر بیمه بیکاری از سازمان تامین اجتماعی میباشند که این خود بیانگر کاهش بسیار محسوس تعداد مقرری بگیران با تاکید بر حفظ اشتغال در این شهرستان است چرا که افزایش این امر می‌تواند بیانگر مشکلات اقتصادی کارگاهها و تعطیلی آنها باشد که از این نظر خوشبختانه شهرستان زرند رتبه اول کاهش بیمه بگیران بیکاری را در سطح استان کرمان به خود اختصاص داده است.

علیرضا ابراهیمی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان زرند با ارزیابی مثبت رویکرد کارگروه اشتغال شهرستان طی دوسال گذشته، گفت: متاسفانه از زمان شیوع کرونا بسیاری از مشاغل و صنوف دچار مشکل شدند که توانستیم تا کنون از تسهیلات مربوط به کرونا، تعداد ۲۱۷ فقره پرونده به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به رسته های چهارده گانه (آسیب دیده از شیوع کرونا) در شهرستان زرند پرداخت کنیم.

وی آخرین مهلت ثبت نام کارفرمایان برای دریافت وام کرونایی را تا پایان شهریورماه جاری اعلام کرد و گفت: مشمولان با مراجعه به سامانه کارا نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

فرصت فرماندار زرند به دستگاه های اجرایی شهرستان؛

انتهای پیام/

منبع : ایسنا