کمک مومنانه؛

اهدای بسته‌های تبرکی محرم به خانواده‌های نیازمند زرند

در راستای حمایت از خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از ویروس کرونا، ۱۵۰ بسته غذایی تبرکی امام حسین (ع) به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون ریال، در بین این خانواده‌ها توزیع شد.

در راستای حمایت از خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از ویروس کرونا، ۱۵۰ بسته غذایی تبرکی امام حسین (ع) به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون ریال، در بین این خانواده‌ها توزیع شد.

به گزارش صدای زرند، علی صادق‌زاده در بازدید از روند بسته‌بندی و توزیع این تبرکی‌های عاشورایی در بین نیازمندان در محل حسینیه قلعه، اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی و خیران زرندی در مدت شیوع ویروس کرونا، اقدامات جهادی مختلفی را در جهت مقابله با شیوع این بیماری انجام دادند.

فرماندار زرند ادامه داد: از جمله تولید ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی و توزیع آنها در بین محرومان و… انجام داده‌اند و امروز در ماه محرم و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی که برگزاری مراسم‌های سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان با محدودیت‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی روبه‌رو شده است، اقدام به تهیه بسته‌های غذایی و معیشیتی برای نیازمندان کرده‌اند.

فرماندار زرند با تأکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم‌های عزاداری و ممنوعیت توزیع غذای گرم و آماده در بین عزاداران، به مداحان، هیات‌های مذهبی، بانیان مجالس عزاداری اهل‌بیت (ع) و خیران توصیه کرد که در دهه اول محرم نذورات خود را به سمت کمک‌های مومنانه در قالب بسته‌های معیشتی برای نیازمندان سوق دهند.

حجت الاسلام قادری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند نیز گفت: اگر امروز از توفیق حضور پرشور در مراسم‌های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به‌دلیل شیوع این بیماری منحوس محروم هستیم، اما هیأت‌های مذهبی تعطیل نشده و همچنان فعالیت‌های فرهنگی و خیرخواهانه آنها در ماه محرم و در راستای اشاعه فرهنگ حسینی و عاشورایی در جامعه، ادامه دارد.

وی تصریح کرد: از ابتدای ماه محرم تا کنون در زرند بیش از ۳۵۰ بسته‌های معیشیتی در قالب کمک‌های مومنانه هیأت‌های مذهبی به شمیم حسینی متبرک و به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون ریال در بین نیازمندان توزیع شده است.

محمداسماعیل سیف‌الدینی، پیرغلام امام حسین (ع) متولی موقوفه حسینیه قلعه زرند نیز یادآور شد: از سال‌های بسیار دور در این حسینه تاریخی با قدمتی بیش از ۷۰۰ سال، همه ساله در دهه‌های ماه محرم و صفر مراسم روضه‌خوانی و عزاداری سید و سالار شهیدان برپا بود که در پایان عزاداران حسینی مهمان سفره پربرکت اربابشان حسین‌بن علی بودند.

وی خاطرنشان کرد: امسال به‌دلیل محدودیت‌هایی که ناشی از بیماری کرونا برای برگزاری مراسم سوگواری پیش آمد، متولی موقوفه این حسینیه تصمیم گرفت برخلاف رسم سال‌های گذشته و انداختن سفره تبرکی برای عزاداران، اقدام به تهیه بسته‌های خام غذایی تبرکی حسینی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال کند و در بین خانواده‌های نیازمند زرندی توزیع کند که ان‌شاءالله این اقدامات ادامه‌دار خواهد بود.

کمک مومنانه؛ اهدای بسته‌های تبرکی محرم به خانواده‌های نیازمند زرند1 کمک مومنانه؛ اهدای بسته‌های تبرکی محرم به خانواده‌های نیازمند زرند3 کمک مومنانه؛ اهدای بسته‌های تبرکی محرم به خانواده‌های نیازمند زرند5 کمک مومنانه؛ اهدای بسته‌های تبرکی محرم به خانواده‌های نیازمند زرند7

انتهای پیام/

منبع : تسنیم