دادستان زرند:

بی توجهی مدیران به بیت المال پذیرفتنی نیست

دادستان زرند با بیان اینکه ۴ هکتار از اراضی منابع طبیعی دچار آتش سوزی شد و به بیت المال آسیب رسانده است، اما هیچ گزارشی به دادستانی نرسیده است تاکید کرد: بی توجهی مدیران به بیت المال پذیرفتنی نیست.

دادستان زرند با بیان اینکه ۴ هکتار از اراضی منابع طبیعی دچار آتش سوزی شد و به بیت المال آسیب رسانده است، اما هیچ گزارشی به دادستانی نرسیده است تاکید کرد: بی توجهی مدیران به بیت المال پذیرفتنی نیست.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام دکتر اسماعیل بلوچ زاده در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: مصوبات این شورا بسیار مهم و مثابه قانون می‌باشد ولی هنگامی که ما از برخی مدیران گزارش عملکردشان را در اجرای مصوبات می‌پرسیم به بازخوانی همان مصوبات قبل می‌پردازند که اصلاً قابل قبول نیست.

وی افزود: متاسفانه در غفلت برخی مدیران، تخلفاتی شکل می‌گیرد. بطور مثال: وقتی ساخت و سازی غیرمجاز در یک روستای کوچک صورت می‌پذیرد، دهیار کجا بوده که این موضوع را ندیده است؟ چرا همان ابتدای کار جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را نمی‌گیرد؟ مگر می‌توان پذیرفت که یک ساختمان که بعضاً بصورت مرتفع هم ساخته شده، دور از چشم دهیاران و سایر کارکنان ادارات مرتبط با این موضوع اتفاق افتاده باشد.

دکتر بلوچ زاده افزود: برخی از روستاها نه دهیاری دارند و نه دارای طرح هادی هستند؛ خب اینجا چه کسانی باید جلوی وقوع کار غیرقانونی را بگیرند؟

دادستان زرند خاطرنشان ساخت: قانون به برخی ادارات بصورت شفاف اختیار جلوگیری و مقابله با تعرض ها به منابع طبیعی و اراضی ملی و یا جلوگیری از تغییر کاربری های کشاورزی به مسکونی را داده است، ولی در انجام وظایف، خصوصاً اجرای حکم، انتظار دارند نیروی انتظامی راسا ورود کند. در حالی که این ادارات خودشان باید وفق قانونی که در اختیار دارند، پیشقدم شوند نه اینکه تمام وظایف خود را بعهده نیروی انتظامی بگذارند.

وی ادامه داد: دستگاه مرتبط ابتدا باید وارد میدان شود و از نیروی انتظامی بخواهد برای اجرای قانون به آنان کمک نماید که حتماً نیروی انتظامی هم با آنان همکاری خواهد کرد.

حجت الاسلام بلوچ زاده از مدیران ادارات خواست تا یک فرد از کارکنان دستگاه خود را که هم به قانون اشراف داشته باشد و از آگاهی و دانش حقوقی قابل قبولی برخوردار باشد و درستکار و دلسوز بیت المال باشد را انتخاب و معرفی نمایند.

دادستان زرند در پایان پیشنهاد کمیته ویژه بازرسی و بازدید از اراضی ملی و منابع طبیعی و نیز اراضی کشاورزی را ارائه کرد و ابراز امیدواری کرد این کمیته هرچه سریعتر تشکیل شود.

این نشست سپس با بررسی ۷ مصوبه از میان بیش از ۳۰ مصوبه مسکوت مانده از جلسات قبل شورای حفظ حقوق بیت المال، به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/