درگیری برخی افراد شاغل زرندی در صنوف مختلف به کرونا/ ۹۲۷ اخطار پلمپ به صنوف متخلف در زرند

امیری‌نسب مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت زرند گفت: تا الان تعداد قابل توجه ای از افراد شاغل در صنوف مختلف به خاطر بی خیالی در رعایت مسائل بهداشتی به کرونا مبتلا شده اند.

امیری‌نسب مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت زرند گفت: تا الان تعداد قابل توجه ای از افراد شاغل در صنوف مختلف به خاطر بی خیالی در رعایت مسائل بهداشتی به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش صدای زرند، مهندس “سید هادی امیری نسب” مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت زرند، ضمن ابراز تاسف از بی خیالی برخی شهروندان و صنوف در رعایت شیوه نامه های بهداشتی، اظهار داشت: تا الان تعداد قابل توجه ای از افراد شاغل در صنوف مختلف به خاطر بی خیالی در رعایت مسائل بهداشتی به کرونا مبتلا شده اند.

وی ادامه داد: اگر صنوف دلشان برای اقتصاد خود و خانواده شان می سوزد، باید در زمان مغازه داری، نکات بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله فیزیکی را رعایت کند. درغیر این صورت ناچاریم به خاطر سلامت عمومی سایر شهروندان، با متخلفان برخورد کنیم، لذا همه صنوف همکاری کنند تا شرمنده نشویم.

مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت زرند اعلام‌ کرد: در این اوضاع کرونایی آنچه از همه صنوف می خواهیم زدن ماسک و رعایت فاصله فیزیکی در ارائه خدمت به مشتریانشان هست ما از تعطیلی مغازه ای خوشحال نمی شویم چون می دانیم اقتصاد یک خانواده به آن وابسته است اما خودمان را در قبال سلامت سایر شهروندان هم مسئول می‌دانیم و موظفیم برخورد کنیم.

وی در خصوص تهدیدات بهداشتی در این وضعیت کرونایی، افزود: مراسمات عروسی و ترحیم عامل مهم انتشار بیماری است مخصوصا زمانی که دامادکشون (قبل از تالار) و عروس کشون (بعد از مراسم تالار) است.

امیری نسب با بیان اینکه مردم به هیچ وجه داخل خانه اقدام به برگزاری مراسم عروسی و ترحیم نکنند، بیان داشت: از جوانان هم می‌خواهم در این وضعیت شیوع بیماری از دورهمی که منجر به استفاده از قلیان مشترک می شود، جدا بپرهیزند.

وی گفت: از ابتدای بحران کرونا تاکنون واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت زرند توانسته تعداد ۱۰۸۷۴ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را ثبت کند که از این میان، تعداد ۹۲۷ مورد اخطار گرفته و پلمپ شدند.

مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت زرند افزود: مردم می توانند شکایات بهداشتی و موارد تخلف صنوف را به سامانه ۱۹۰ یا ۳۳۴۲۰۰۷۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام/