رکورد بستری شدگان کرونا در یک روز شکست/

۹ بیمار جدید کرونا در زرند شناسایی شد / به زودی شاهد کمبود تخت بستری در زرند خواهیم بود

طبق اعلام رئیس شبکه بهداشت و درمان، امروز ۱۵ تیرماه ۹۹ با مثبت شدن تست ۹ نفر دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان با احتساب بیماران قبلی به عدد ۲۹۲ نفر رسید.

طبق اعلام رئیس شبکه بهداشت و درمان، امروز ۱۵ تیرماه ۹۹ با مثبت شدن تست ۹ نفر دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان با احتساب بیماران قبلی به عدد ۲۹۲ نفر رسید.

به گزارش صدای زرند، به نقل از ستاد مقابله با بیماری کرونا شبکه بهداشت ودرمان شهرستان زرند، دکتر “علی رشیدی” در تشریح این خبر افزود: ۶ نفر از این موارد زن و ۳ نفر دیگر مرد هستند که متاسفانه ۵ نفر از این موارد به خاطر وخامت حال، در بیمارستان بستری شدند و ۴ نفر دیگر سرپایی مرخص و در خانه قرنطینه خانگی را طی می کنند.

وی ادامه داد: این بیماران از نظر سنی، ۳ مورد، سنشان بین ۲۰ تا ۵۰ سال یعنی جوان و میانسال هستند و ۶ نفر هم بالای ۵۰ سال می‌باشند.

دکتر رشیدی اظهارداشت: با بستری ۵ نفر در یک روز، متاسفانه رکورد بستری شدگان بیماری در هفته های اخیر شکسته شد و متاسفانه در بین بستری شدگان فرد زیر ۲۰ سال هم مشاهده می‌شود و دو تبعه افغانی هم جزء بستری شدگان هستند.

وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش موارد بستری در بیمارستان ابراز داشت: با این روند که در پیش است آمار بستری شدگان ما روز به روز در حال افزایش بوده و به زودی کمبود تخت خالی هم پیدا می‌کنیم، اگرچه تدابیری برای این وضعیت هم اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: حالا که همه محدودیت‌های کرونایی برداشته شده، این مردم هستند که باید دلسوزانه در جنگ با بیماری، به کمک کشور و کادر دلسوز بهداشت و درمان، بشتابند و با دقت نکات مهم بهداشتی مانند ماسک و فاصله گذاری و محدودسازی برپایی مراسم را دنبال کنند.

رشیدی تاکید کرد: اگر همه رعایت می‌کردیم اوضاع ما خیلی بهتر بود، اما با این وضعیت ناچاریم که برای احقاق حقوق سلامتی دیگران، جلوی افراد و صنوف متخلف که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و با بی تفاوتی سبب انتشار بیماری در سطح شهرستان می‌شوند را بگیریم و آنها را به مراجع قضایی معرفی کنیم. از مسئولین نظارتی دیگر هم خواهش می‌کنیم که در این زمینه با جدیت با متخلفین برخورد کنند.

لازم به توضیح است قانون اجباری بودن ماسک از امروز در همه اماکن عمومی (ادارات، بانکها، تاکسی ها، خط واحد ها، داروخانه ها، مراکز آموزشی و دانشگاهی و…) اجرایی می شود و قرار است از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری و از خدمت به آن‌ها خودداری شود که می‌طلبد همه اماکن عمومی خدمت دهنده و همه ادارات در این زمینه کمک کنند و قانون به درستی اجرا گردد.

انتهای پیام/