شناسایی ۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در شهرستان زرند / تحلیلی بر وضعیت کرونا در زرند

امروز ۱۰ تیرماه ۹۹ و با مثبت شدن تست ۷ نفر از شهروندان زرندی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان با احتساب بیماران قبلی به عدد ۲۵۷ نفر رسید.

امروز ۱۰ تیرماه ۹۹ و با مثبت شدن تست ۷ نفر از شهروندان زرندی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان با احتساب بیماران قبلی به عدد ۲۵۷ نفر رسید.

به گزارش صدای زرند، بنا به اطلاعیه صادر شده از ستاد مقابله با بیماری کرونا شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند، ۵ نفر از این موارد شناسایی شده زن و ۲ نفر دیگر هم مردم می‌باشند که ۴ مورد از موارد جدید متعلق به شهر و ۳ مورد از روستاها هستند.

از لحاظ سنی، سن ۶ نفر از این بیماران بین ۲۰ تا ۵۰ سال یعنی جوان و میان‌سال و ۱ نفر هم بالای ۵۰ سال می‌باشند.

محمود خسروی کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت در تحلیل آمار مبتلایان چند روز اخیر به نکات مهم و قابل تاملی اشاره کردند که لازم است همه بدان توجه نماییم، ایشان اشاره کردند.

برخی از مبتلایان جدید شهرستان طی ۱۰ روز گذشته سابقه مسافرت به استان‌های دیگر من جمله تهران، هرمزگان و خراسان رضوی داشتند (استانهای با وضعیت قرمز) داشتند و ️برخی از موارد نیز سابقه حضور در مراسم شلوغ نظیر عروسی، ترحیم و… را داشته‌اند.

مواردی از افراد جدید مبتلا به کرونا در چند روز اخیر، در محیط‌های کاری و شغلی خود به این بیماری مبتلا شده‌اند و این یعنی اینکه هر کسی در هر شغلی که هست باید پوشیدن ماسک و فاصله فیزیکی از سایرین را یک ضرورت بداند.

در موارد جدید روزانه، متاسفانه مواردی را شاهد هستیم که طرف از افراد کرونای مثبت قبلی، بیماری را دریافت کرده و این یعنی افرادی که کرونا مثبت از قبل شناسایی شده‌اند، علیرغم تاکیدات که باید در منزل بمانند و نکات بهداشتی را رعایت کنند، با حضور در اجتماعات سبب انتقال بیماری به اطرافیان خود و… می‌شوند.

اکثر افراد شناسایی‌شده اخیر دارای علائمی مانند ضعف عضلانی، بی‌حسی، خستگی و بدن درد بوده و در مواردی هم دارای علائمی مانند سردرد شدید و چشم درد (بنابریان دراین موارد باید شک به کرونا داشته باشیم. البته تقریباً همه افرادی که با علائم بالا مراجعه کردند سرپایی درمان شده اند).

محمود خسروی در ادامه ضمن تاکید ویژه، بر زدن ماسک و رعایت فاصله فیزیکی توسط عموم مردم، به این نکته قابل تامل اشاره کردند و گفت: ما درشهرستان موارد مثبت کرونایی داشتیم که فقط سابقه سوار شدن در تاکسی‌های بین شهری و اتوبوس را داشته که به دلیل نداشتن ماسک، مبتلا شده بودند.

انتهای پیام/