خلق آثار بی‌نظیر صنایع دستی توسط کودک زرندی

هفته صنایع دستی اتفاق نادری در سطح استان افتاد، برای اولین بار یک کودک ۶ ساله زرندی با آموزش‌های مادر هنرمندش، اقدام به خلق و رونمایی از صنایع دستی تولیدی خود کرد که چشم‌های زیادی را به خود خیره ساخت.

هفته صنایع دستی اتفاق نادری در سطح استان افتاد، برای اولین بار یک کودک ۶ ساله زرندی با آموزش‌های مادر هنرمندش، اقدام به خلق و رونمایی از صنایع دستی تولیدی خود کرد که چشم‌های زیادی را به خود خیره ساخت.

به گزارش صدای زرند، در هفته صنایع دستی یک اتفاق نادر در سطح استان و حتی شاید کشور افتاد. برای اولین بار یک کودک ۶ ساله زرندی با آموزش‌های مادر تحصیلکرده و هنرمندش، اقدام به خلق و رونمایی از صنایع دستی تولیدی خود کرد که چشم‌های زیادی را به خود خیره ساخت.

محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند اظهار کرد: ماجرا، از دبستان قرآنی طه و به همت مدیر مجتمع قرآنی ضحی آغاز شد، برای اولین بار در کشور نمایشگاه اختصاصی از آثار هنرمندان دبستانی دایر شده بود، کارهای دانش‌آموزان دبستانی سبب شگفتی بود.

وی ادامه داد: تقاضا کردم تا نمایشگاه مشترکی از تمام آثار شاخص هنرمندان زرندی و این دانش‌آموزان در روز جهانی صنایع دستی هم برگزار شود تا مورد بازدید و قضاوت مدیران شهرستانی قرار گیرد که در روز افتتاح که به مناسبت ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی برگزار شد، مدیران مختلفی شرکت کردند.

اسلامی تصریح کرد: از میان بازدیدها، صادق‌زاده فرماندار زرند از رئیس میراث درخواست کرد تا تعدادی از آثار به نمایش گذاشته را انتخاب و برای جلسه اقتصاد مقاومتی استان، به صورت امانت تحویل نماینده فرمانداری بدهد که در میان کارهای انتخابی، کار یک کودک خردسال هم انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: استاندار کرمان عصر همان روز و در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان از دیدن این کارها بسیار خوشحال شد و دستوراتی برای حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی صادر کرد.

اسلامی گفت: روز بعد خبر معرفی خردسال‌ترین هنرمند صنایع دستی کشور مخابره شد.

وی اظهار کرد: در برگزاری این نمایشگاه، چهار موضوع برجسته شد؛ اول اینکه به پیشنهاد رئیس دانشگاه آزاد واحد زرند یک رشته صنایع دستی در دانشگاه آزاد اسلامی دایر شود، دوم اینکه رئیس اداره اوقاف آمادگی خود را برای واگذاری یک مکان موقوفه جهت ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی اعلام کرد.

رئیس میراث فرهنگی زرند اضافه کرد: همچنین قرار شد خردسال‌ترین صنعتگر کشوری از شهرستان زرند انتخاب شود و نیز جرقه‌ای زده شد تا پیشنهادی به وزارت‌خانه‌های مرتبط ارائه کنیم.

وی ابراز داشت: اگر تا امروز برداشت ما از شعار اقتصاد مقاومتی مربوط به صنعتگران جوان و میان‌سال و حتی هنرمندان مسن‌تر بود اما تازه متوجه شدم باید اقتصاد مقاومتی را از دبستان و پیش‌دبستانی آغاز کنیم.

اسلامی از وزارت آموزش و پرورش خواست یک دبستان صنایع دستی به صورت پایلوت در زرند راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: اولین نتیجه این اقدام این است که دیگر لازم نیست اولین جمله‌ای که به دانش‌آموز یاد بدهیم بحث وابستگی باشد.

اسلامی افزود: نظام آموزش و پرورش، به جای تغییرات ظاهری بهتر است روی محتوای مطالب آموزشی انقلابی تمرکز کند.

وی ابراز داشت: آموزشِ اولین جمله در زندگی دانش‌آموزی جفای بزرگی در حق دانش‌آموزان و آینده کشور است چرا که «بابا آب داد»، وابستگی می‌آورد و موجب ضعف قدرت استقلال در کودک می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی زرند اظهار داشت: اگر وزارتخانه آموزش و پرورش با وزارت میراث فرهنگی تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر ایجاد مدارس صنایع دستی منعقد کنند، بزرگترین اتفاق را در تحقق اقتصاد مقاومتی رقم خواهد زد.

اسلامی، معتقد است می‌توان به جای جمله «بابا آب داد» جمله « من می‌توانم» را ابتدا به دانش‌آموز آموخت.

وی بیان داشت: شاید ترتیب حروف الفبای فارسی سبب نگارش جمله کلیشه‌ای شده اما از همان بدو آموزش به کودک خود می‌آموزیم اگر بابا نباشد خبری از آب نیست، ضمن آنکه اگر کودکی پدرش را به هر شکل از دست داده باشد، همان ابتدای تحصیلات، بار منفی روی روان او تحمیل می‌کنیم.

اسلامی تصریح کرد: اکنون همزمانی معرفی هنر- صنعتگر خردسال زرندی با آغاز شکل ‌گیری مجلس انقلابی را به فال نیک می‌گیریم و منتظر اتفاقات بزرگی در شیوه آموزشی دانش‌آموزان خواهیم ماند، آیا می‌توان به آینده‌ای بهتر برای نسل بعدی انقلاب آن هم در گام دوم انقلاب امیدوار باشیم. این سوالی است که شاید سوال بسیاری از مردم باشد.

انتهای پیام/

منبع : فارس