مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان اعلام کرد:

افزایش ۵۴ کلاس درس به سرانه آموزشی زرند تا پایان سال/ بخاری نفتی در مدارس زرند وجود ندارد

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از تحویل ۵۴ کلاس درس حداکثر تا پایان سال جاری طی ۹ پروژه در دست اجرا و اقدام با پیشرفت متوسط فیزیکی بالای ۵۰ دصدی در سطح شهرستان خبر داد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از تحویل ۵۴ کلاس درس حداکثر تا پایان سال جاری طی ۹ پروژه در دست اجرا و اقدام با پیشرفت متوسط فیزیکی بالای ۵۰ دصدی در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش صدای زرند، “سید محمد واعظی نژاد” مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در نشست شورای آموزش و پرورش زرند، با بیان اینکه سرانه آموزشی شهرستان زرند ۴/۷ می باشد، گفت: متاسفانه سرانه آموزشی این شهرستان نسبت به سرانه متوسط کشوری، ۰/۵ پایین تر است.

وی با اشاره به این موضوع که هم اکنون ۹۴ مدرسه با ساخت و ساز مصالح محکم ساختمانی و ۹ مدرسه کانکسی در سطح شهرستان زرند وجود دارد، افزود: از سال گذشته برای افزایش سرانه و فضاهای آموزشی شهرستان زرند برنامه ریزی دقیقی داشته ایم.

واعظی نژاد از تحویل ۵۴ کلاس درس حداکثر تا پایان سال جاری طی ۹ پروژه در دست اجرا و اقدام با پیشرفت متوسط فیزیکی بالای ۵۰ دصدی در سطح شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه امسال تا کنون بیش از ۲۳ میلیارد تومان جذب کمک خیرین مدرسه ساز را در سطح استان کرمان داشته ایم، بر جذب و همکاری نیکوکاران در تکمیل واحدهای آموزشی ناتمام و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های بخش خصوصی و صنایع و معادن در آموزش تاکید کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به وجود پتانسیل‌های بسیار فراوان بخش خصوصی و خیرین در زرند، از تغییر اخیر قانون مشارکت دولت در ساخت مدارس خیرساز از ۵۰ درصد به ۷۰ درصد خبر داد بدین معنی که اگر خیری شروع به ساخت مدرسه ای در نقطه ای کند بعد از پیشرفت بالای ۳۰ درصدی پروژه، دولت عهده دار تکمیل بنای مدرسه خواهد بود.

وی در پایان با اعلام اینکه ۱۰ پروژه با ۲۴ کلاس درس در سطح شهرستان در حال استاندارد سازی وضعیت تجهیزات گرمایشی و سرمایشی می باشند، گفت: خوشبختانه حتی یک مدرسه هم در زرند وجود ندارد که بوسیله بخاری نفتی گرم شود.

انتهای پیام/