فرماندار زرند خبر داد:

کشف ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در زرند طی سال گذشته/ کرونا قاچاق کالا در زرند را کاهش داد

صادق زاده فرماندار زرند از کشف بیش از ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالا قاچاق طی سال گذشته در زرند خبر داد.

صادق زاده فرماندار زرند از کشف بیش از ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالا قاچاق طی سال گذشته در زرند خبر داد.

به گزارش صدای زرند، “علی صادق زاده” فرماندار زرند در اولین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان، اظهار داشت: مبارزه با پدیده شوم قاچاق و به عنوان یکی از راهبردهای عملیاتی به منظور تشدید برخورد با اخلال گران نظم اقتصادی جامعه، مستلزم استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌های رده‌های انتظامی، اجرایی، نظارتی و امنیتی می‌باشد که نقش آگاهی و اطلاع رسانی مردم و همشهریان نیز در این راه اجتناب ناپذیر است.

رئیس کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان زرند افزود: در نتیجه همکاری و تعامل تنگاتنگ اعضای این ستاد در سال گذشته، شاهد کشف بیش از ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از انواع اقلام کالای قاچاق سیگار، تنباکو، دام و طیور، موتور سیکلت، مشروبات خارجی، آرد، کود شیمیای، دستگاه ماینر و سوخت، بودیم.

وی با بیان اینکه قاچاق سوخت با کشف بیش از ۱۴ هزار لیتر بیشترین کشفیات را در زرند به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در این راستا بیش از ۱۲۵ هزار نخ سیگار، ۶ دستگاه موتورسیکلت سنگین خارجی و ۳۱ دستگاه ماینر (ارز دیجیتالی) کشف و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی تحویل داده شده اند.

فرماندار زرند با اشاره به اهمیت قاچاق کالا و تاثیرات منفی آن بر اقتصاد، بیکاری، کاهش تولید جامعه و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید، ابراز داشت: اعضای کمیسیون مربوطه باید با حساسیت ویژه ای نسبت به سال گذشته با تشکیل اکیپ های قدرتمند بازرسی حداقل به صورت ۱۵ روز یکبار از محل توزیع کالاهای جز و کلان، بنگاه های اقتصادی و جایگاه های توزیع فرآورده های نفتی شهرستان در راستای کنترل سوءاستفاده و جلوگیری و برخورد جدی با تخلفات احتمالی، اهتمام ورزند.

وی با اعلام اینکه در سال جدید تاکنون بیش از ۴۰ قلم کالای قاچاق که عمده ترین آنها لوازم خانگی بوده در زرند کشف و ضبط شده است، اظهار داشت: بی شک مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش و محدودیت های اعمالی در ترددهای ترافیکی بین مرزی و شهری، ورود کالای قاچاق را به شهرستان زرند نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

صادق زاده با بیان اینکه بسیاری از کشفیات بر اساس بی‌اطلاعی فرد از قوانین صورت می‌گیرد، بر لزوم توجه ویژه به برگزاری کلاس های آموزشی با حضور کارشناسان مربوطه (تعزیرات حکومتی، صمت و پلیس آگاهی) و اتحادیه های صنفی مختلفی از جمله لوازم خانگی، موبایل فروشی، فروش سم و کودهای شیمیایی کشاورزی، خرید و فروش ماشین و موتورسیکلت، جایگاه های عرضه سوخت و… تاکید کرد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به گسترش و توسعه روزافزون صنایع و معادن زرند بر لزوم و اعمال بازرسی و نظارت بیشتر بر سوخت مصرفی آنها تاکید کرد.

فرماندار زرند یادآور شد: کاهش قاچاق کالا مستلزم فرهنگ‌سازی و حمایت از کالای ایرانی است و استفاده از تولیدات داخلی باید در بین مردم نیز برنامه ریزی و نهادینه شود.

انتهای پیام/
منبع : روابط عمومی فرمانداری زرند