مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

صنایع دستی استان، نیازمند حمایت تمامی دستگاههای اجرایی و بنگاه‌های صنعتی است

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در دیدار و گفتگویی که بمناسبت هفته صنایع دستی با معاون پیشگیری از جرم و امور فرهنگی دادگستری استان داشت به بررسی مشکلات مربوط به واحدهای صنایع دستی پرداختند و خواستار حمایت تمامی دستگاههای اجرایی و بنگاه‌های صنعتی استان از صنعتگران صنایع دستی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در دیدار و گفتگویی که بمناسبت هفته صنایع دستی با معاون پیشگیری از جرم و امور فرهنگی دادگستری استان داشت به بررسی مشکلات مربوط به واحدهای صنایع دستی پرداختند و خواستار حمایت تمامی دستگاههای اجرایی و بنگاه‌های صنعتی استان از صنعتگران صنایع دستی شد.

به گزارش صدای زرند، “فریدون فعالی” با خرسندی از توجه دستگاه قضایی به مشکلات صنعتگران صنایع دستی، گفت: استان کرمان بدلیل تاریخی کهنی که دارد، دارای هنرهای سنتی و صنایع دستی فاخر و ارزشمندی است و تلاش ما بهبود سطح کمی و کیفی در بخش آموزش، تولید، ترویج و احیای صنایع دستی منسوخ شده و نیز کمک جهت بازاریابی، حمایت از صنعتگران با اعطای تسهیلات کم بهره و نیز پیگیری موضوع بیمه این عزیزان است.

وی تولید صنایع دستی را صنعتی بدون عوارض زیست محیطی دانست و بیان داشت: صنایع دستی یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که با کمترین میزان سرمایه گذاری و در کوتاهترین زمان ممکن هم ایجاد شغل و هم تولید ثروت می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان حمایت از صنایع دستی استان و صنعتگران این حوزه را یکی از مهمترین بخش های این اداره دانست و بیان داشت: امسال و در سال رونق تولید اگرچه با مشکل ویروس کرونا روبرو هستیم اما سعی کرده ایم با نظارت جدی و مستمر بر فعالیت کارگاههای تولید صنایع دستی در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رکود در تولیدات صنایع دستی را به کمترین مقدار برسانیم.

در این دیدار سید مهدی قویدل معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی که سال‌ها مدنظر مقام معظم رهبری است، راهی جز نگاه به توانمندی‌های درون کشور و فاصله گرفتن از اقتصاد متکی به نفت نداریم و این در حالی است که مشاغل خانگی خصوصاً حوزه تولید صنایع دستی یکی از مهم‌ترین راههای رسیدن به این هدف است.

وی افزود: با درایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، کشور ما اکنون با اقتدار در مسیر رشد و پیشرفت در زمینه های تولید علم و افزایش قدرت دفاعی و تحکیم بنیه های نظامی بدون وابستگی به خارج قرار دارد که این موفقیت‌ها باید الگویی برای سایر سطوح کشور باشد.

وی وضعیت کشور را در حال عبور از اقتصاد مریض وابسته به نفت دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که دشمنان ما طی دوران پس از پیروزی انقلاب برای مقابله با نظام در پیش گرفته اند، تحریم‌های ظالمانه بوده، حال آنکه همین تحریم‌ها بهترین فرصت برای تبدیل تهدیدات دشمن به فرصت‌ها شده است.

قویدل همچنین به نقش و جایگاه اشتغال در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مادامی که بتوانیم رشد و توسعه پایدار را در جای جای کشور خصوصاً مناطق کمتربرخوردار فراهم کنیم، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

معاون دادگستری استان در پایان از توجه جدی رییس کل دادگستری استان به رفع مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی با تمام قدرت در راستای عمل به فرامین امام خامنه ای مدظله و نیز منویات ریاست محترم قوه قضاییه حضرت آیت الله رئیسی برای رسیدگی و رفع مشکلات آحاد جامعه که در مسیر تولید و پیشرفت کشور قرار دارند، گام بر خواهد داشت.

انتهای پیام/