دادستان زرند:

رسانه باید نقش معلم را در جامعه ایفا کند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در حاشیه‌ی نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: رسانه‌ها در نقش معلم می‌توانند در انجام کلیه‌ی برنامه‌های آموزشی، تعلیماتی به مقدار بسیار زیادی مفید و موثر واقع گردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در حاشیه‌ی نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: رسانه‌ها در نقش معلم می‌توانند در انجام کلیه‌ی برنامه‌های آموزشی، تعلیماتی به مقدار بسیار زیادی مفید و موثر واقع گردند.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام “اسماعیل بلوچ زاده” افزود: آموزش آداب و رسوم اجتماعی و قوانین به شهروندان به ویژه نوجوانان و آشنا نمودن آنان با هنجار‌های اجتماعی و تبیین ناهنجاری‌های اجتماعی یکی از اقدامات رسانه‌های گروهی خواهد بود.

وی کثرت مخاطبان و وسعت پراکندگی و انتشاری مطالب را از جمله دلایلی دانست که می‌تواند در این امر موثر واقع شود و خاطرنشان ساخت: با بررسی اجمالی در تاریخ به این نکته بیشتر پی می‌بریم که نقش رسانه‌ها تا چه اندازه باعث تاثیرگذاری بر روند حرکت‌های اجتماعی و شکل گیری نتایج آن گردیده است.

این مقام قضایی بیان داشت: در اتفاقات صدر اسلام خصوصا در بحث حرکت‌های ائمه (س) ما شاهد این موضوع هستیم که دشمنان و منافقان با سوار شدن بر موج شایعات باعث شهادت بهترین انسان‌های روی زمین شدند و اوج این حرکت‌های رذیلانه را می‌توان در ماجرای جنگ صفین و نیز واقعه‌ی عاشورای سال ۶۱ هجری ببینیم.

بلوچ زاده افزود: اگرچه آنروز‌ها از رسانه‌های دیداری شنیداری و مکتوب و مجازی به شکل امروزی خبری نبود، اما تولید و پخش شایعات توسط عوامل خودفروخته و فتنه انگیز که (نقش رسانه) را ایفا می‌کردند باعث شد تا دنیای آنروز، شاهد شهادت بهترین انسان‌های روی زمین باشد.

دادستان عمومی و انقلاب خطاب به فعالان رسانه شهرستان تاکید کرد: مراقب جریان نفوذ دشمن باشید و اجازه ندهید عنان رسانه به دست نااهلان بیفتد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند با اشاره به اینکه رسانه باید به مثابه‌ی معلم در جامعه فعالیت کند، خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم رسانه باید معلم باشد، یعنی باید به ترویج اخلاق و سیرت اهل بیت (ع) بپردازید چرا که اهل بیت (ع) همیشه در جهت هدایت مردم و روشنگری، بصیرت افزایی و عزتمندی و ترویج مکارم اخلاق در جامعه حرکت می‌کردند.

دکتر بلوچ زاده یکی از راه‌های محبوبیت رسانه‌ها در بین مردم را صداقت در نوشتار‌ها، پرهیز از سیاه نمایی‌ها و شایعه پراکنی، دوری از تخریب چهر‌های خدوم جامعه، نقد منصفانه، و تولید محتوی عالمانه در جامعه برشمرد و تصریح کرد: در عصر ارتباطات که در کسری از ثانیه یک خبر مرز‌ها را در می‌نوردد و هر خبر دروغ و شایعه به ابزاری جهت فشار بیشتر دشمنان به انقلاب و مردم می‌شود باید مراقب باشید تا اسیر توطئه دشمنان انقلاب و نظام نشوید.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اعلام اینکه بزودی نشستی با تمام فعالان رسانه خصوصاً رسانه‌های مجازی شهرستان زرند برگزار خواهد شد، افزود: فضای مجازی نباید محلی برای ترویج فساد و بی بندوباری، دروغ پردازی و ترویج شایعات باشد بلکه باید منصفانه نقد کند و در کنار نقد حتما رائه طریق هم لحاظ شود.

انتهای پیام/