تجمع جمعی از کارگران شرکت زغالسنگ کرمان به همراه همسرانشان در نهمین روز اعتراض

درحالی که برخی از پایگاههای خبری از پایان تجمعات اعتراضی و اعتصابات کارگران شرکت معادن زغالسنگ کرمان خبر داده بودند، حضور پرجمعیت جمعی از کارگران این شرکت به همراه همسرانشان در ورودی این شرکت در کرمان چیز دیگری را می‌گفت.

درحالی که برخی از پایگاههای خبری از پایان تجمعات اعتراضی و اعتصابات کارگران شرکت معادن زغالسنگ کرمان خبر داده بودند، حضور پرجمعیت جمعی از کارگران این شرکت به همراه همسرانشان در ورودی این شرکت در کرمان چیز دیگری را می‌گفت.

به گزارش صدای زرند، پایگاه خبری کارگران کرمان بر اساس جلسه ای که با حضور مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد و جمعی از فرمانداران، مدیران شرکت زغالسنگ و مدیر عامل شرکت دالاهو در اداره کار کرمان برگزار شد و نتیجه این جلسه را برای کارگران رضایت بخش خوانده بود، از پایان اعتصاب کارگران در کرمان خبر داد، اما چه شده که امروز علاوه بر جمعی از کارگران، همسرانشان هم پا به تجمع‌های اعتراضی گذاشتند!؟

در جلسه مذکور، مقرر شده بود که قراردادهای کارگران بر اساس قوانین کار منعقد شود! و طرح طبقه بندی مشاغل در این شرکت لازم الاجرا شودد و کارگران از سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه یعنی امروز کار تولید را از سر گیرند؛ اما حل مسئله مرتبط به تغییر ضریب قرارداد کارگران (ضریب سختی کار) را نیازمند یک ماده قانونی دانستند که باید از سوی وزارت خانه و مجلس پیگیری شود.

یکی از کارگران در گفتگو با صدای زرند از عدم رضایت از تصمیم‌های این جلسه گفت و تقاضای کنونی کارگران را استعفای و اخراج مدیرعامل اعلام کرد؛ تقاضایی که امروز بارها در جمع معترضین نیز شنیده می‌شد و کارگران و همسرانشان با شعارهایی بر این خواسته تاکید می‌کردند.

به نظر می‌رسد گره این مشکل هر روز در حال کورتر شدن است و قطعاً ادامه این روند و این تجمع‌های اعتراضی به نفع هیچکس به ویژه به نفع اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و باید هرچه زودتر چاره ای برای این مشکل اندیشیده شود.

می‌طلبد نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان کرمان و زرند،گ و کوهبنان مجدانه و از طریق وزارتخانه‌ها و هیات دولت برای حل این مشکل ورود کنند تا سرانجام این نگرانی‌ها و اعتراض‌ها هرچه زودتر فرارسد.

نکته دیگری که در این تجمع‌ها وجود دارد، نادیده گرفتن خطر انتشار کرونا است! در تجمعی با این جمعیت اگر یک فردی مبتلا به کرونا و بدون علائم بیماری حضور داشته باشد، می‌تواند خطرات زیادی برای تمام افراد حاضر در این تجمع و در ادامه برای کل جامعه به همراه داشته باشد.

تجمع جمعی از کارگران شرکت زغالسنگ کرمان به همراه همسرانشان در نهمین روز اعتراض0 تجمع جمعی از کارگران شرکت زغالسنگ کرمان به همراه همسرانشان در نهمین روز اعتراض1 تجمع جمعی از کارگران شرکت زغالسنگ کرمان به همراه همسرانشان در نهمین روز اعتراض2

انتهای پیام/