اعتصاب هفت روزه ای که تاکنون بی نتیجه مانده است

در حالی هفت روز از تجمع اعتراضی کارگران شرکت معادن زغالسنگ کرمان در محل این شرکت در کرمان می‌گذرد که از نظر کارگران حاضر در این تجمع، این تجمع نتیجه چندانی برای آن‌ها در پی نداشته است.

در حالی هفت روز از تجمع اعتراضی کارگران شرکت معادن زغالسنگ کرمان در محل این شرکت در کرمان می‌گذرد که از نظر کارگران حاضر در این تجمع، این تجمع نتیجه چندانی برای آن‌ها در پی نداشته است.

صدای زرند– تجمع کارگران در این تجمع، نوعی اعتصاب برای عدم حضور در محل کارشان را نیز در پی داشته است و این تجمع تعطیلی بسیاری از معادن و بخش‌های مرتبط با این شرکت از جمله دفتر مرکزی این شرکت در کرمان را در پی داشته است.

زمزمه های این تجمع های اعتراضی از اوایل سال جاری به گوش می‌رسید، آنجا که خبر یک تصمیم مبنی بر ادغام شرکت زغالسنگ کرمان با چند شرکت معدنی دیگر و ورود آن‌ها تحت عنوان شرکت دالاهو برای ورود به بازار سرمایه (از طریق فرابورس) موجب نگرانی عده زیادی از کارگران شد و این اقدام که خصوصی سازی شرکت معادن زغالسنگ کرمان محسوب می‌شود را به نفع شرکت و کارگران این شرکت نمی‌دانستند، خبری که حتی با انتشار تکذیبیه از سوی مهندس مرتاض مدیرعامل شرکت معادن زغالسنگ کرمان در مورد حواشی آن، چندان از اثر نگران کننده آن برای کارکنان کاسته نشد.

به نظر می‌رسد واگذاری این شرکت به بخش خصوصی با نادیده گرفتن حق و حقوق کارگران، نه تنها به نفع کارگران کنونی این شرکت نخواهد بود بلکه دامنه آن گریبان بازنشستگان این شرکت را هم خواهد گرفت.

در حال حاضر با وجود وعده های مسئولین مبنی بر عدم واگذاری تمامی سهام شرکت زغالسنگ کرمان به بخش خصوصی، کارگران هفت روز است که در محل این شرکت تجمع می‌کنند و خواهان اجرای واقعی طرح طبقه بندی و تامین امنیت شغلی و حقوقی هستند، اما آنگونه که خود کارگران می‌گویند در این چند روز کسی پاسخگوی آن‌ها نبوده؛ صدای زرند نیز چندین بار برای پیگیری این مشکل با دفتر شرکت در کرمان و نیز با مسئولین استانداری تماس گرفت، تماس‌های که راه به جایی نبرد.

صبح امروز، تجمع همسران کارگران کوهبنانی معادن زغالسنگ در محل فرمانداری این شهرستان را نیز شاهد بودیم، اقدامی که نگرانی خانوادگی کارگران را نشان می‌دهد و نامه منتسب به دختر یک کارگر معدنکار که به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نوشته شده بود نیز عمق این نگرانی را بیشتر نشان می‌دهد.

لازم به توضیح است که برخی از کارگران حاضر در این تجمع اعتراضی که از شهرستان های زرند، کوهبنان و راور در محل حضور دارند، برخی شبها هم به نشانه اعتراض در این محل باقی می‌مانند و برای حل مشکل خود دست به دعا می‌شوند و مراسمی نظیر دعاخوانی و مناجات را نیز در این محل برپا می‌دارند.

می‌طلبد که مسئولین، مجدانه نسبت به پیگیری خواسته‌های این کارگران از مسیر قانونی اقدام نمایند، تا هرچه زودتر شاهد رفع مشکلات این کارگران زحمتکش که سال‌هاست، جان بر کف، در شرایطی بسیار سخت کار می‌کنند، باشیم.

انتهای پیام/