صدای زرند:

امتحانات پایانی مدارس چگونه برگزار می‌شود؟

رئیس آموزش و پرورش شهرستان زرند از شروع امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد خبر داد و بیان داشت، در مورد دیگر پایه‌ها تصمیم‌گیری در مورد نمره به عهده معلمان گذاشت شده است و احتمالاً به صورت غیرحضوری برگزار خواهند شد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان زرند از شروع امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد خبر داد و بیان داشت، در مورد دیگر پایه‌ها تصمیم‌گیری در مورد نمره به عهده معلمان گذاشت شده است و احتمالاً به صورت غیرحضوری برگزار خواهند شد.

به گزارش صدای زرند، “حسین کاظمی” با تاکید بر اینکه هنوز هیچ مصوبه قطعی برای امتحانات پایانی امسال مشخص نشده است، بیان داشت: تنها برای امتحانات پایه دوازدهم تصمیم گرفته شده است که از ۱۷ خرداد امتحانات به صورت نهایی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله برگزار شود.

وی افزود: به دلیل اینکه احتمالاً امتحانات بقیه پایه‌ها به صورت غیرحضوری و یا در آن زمان برگزار نمی‌شوند، امکان رعایت فاصله اعلام شده (۱.۸ تا ۲ متر) بین دانش‌آموزان وجود خواهد داشت.

کاظمی بیان داشت: همچنین برای حفظ سلامت دانش‌آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل امتحان، برنامه امتحانی دانش‌آموزان بر اساس دو گروه (گروه اول: رشته تجری و ریاضی – فیزیک و گروه دوم: رشته های ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی، سوم متوسطه و پیش دانشگاهی نظام قبلی) انجام شده است.

وی تصریح کرد: امتحانات نهایی مربوط به رشته‌های تحصیلی دوره‌های متوسطه (نظری و فنی و حرفه‌ای)، پیش‌دانشگاهی و پایه دوازدهم دورۀ دوم متوسط می‌ۤباشد.

کاظمی اظهارداشت: سوالات امتحانات نهایی به صورت ۸۰ و ۲۰ درصد طرح خواهند شد که در این حالت سوالات به دو دسته الزامی و اختیاری تقسیم می‌شوند. در این حالت ۱۶ نمره از امتحان از ۸۰ درصد ابتدایی کتاب که به صورت حضوری تا بهمن ماه تدریس شده است آورده می‌شود و همه دانش‌آموزان موظف هستند به آن‌ها پاسخ دهند و ۴ نمره باقی‌مانده نیز به دو نوع در امتحان آورده می‌شود که نوع اول از ۲۰ درصد محتوای کتب درسی که به صورت غیرحضوری تدریس شده است و نوع دوم از محتوای ۸۰ درصدی که به صورت حضوری تدریس شده است، ارائه می‌شود که در این قسمت دانش‌آموزان اختیار دارند سوالاتی را که برای پاسخگویی آن‌ها آمادگی بیشتری دارند انتخاب و پاسخ دهند، که این ۴ نمره به نوعی ارفاق برای دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش زرند در پاسخ به تدابیر آموزش و پرورش برای وجود برخی مشکلات در مورد برگزاری کلاس‌های غیرحضوری به دلیل مشکلات ناشی از اینترنت به ویژه در نقاط روستایی و حاشیه شهرها، بیان داشت: در تمامی پایه‌ها کتاب درسی تقریباً تمام شده است و وزارت آموزش و پرورش با وجود اینکه تجربه‌ای در این حیطه نداشت اما به نظر خوب عمل کرد و با راه‌اندازی برنامه شاد که مالکیت آن متعلق به آموزش و پرورش است بخش زیادی از مشکلات را حل کرد، هرچند این برنامه نقص‌هایی هم دارد که باید حل شود اما با توجه به اینکه نمره‌دهی به عهده معلم گذاشته شده است مشکلی از لحاظ نمره برای دانش‌آموزان ایجاد نخواهد شد.

وی از حضور معلمین به صورت دوره‌ای در برخی مدارس روستاهای که مشکل اینترنت داشتند و برگزاری کلاس‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حل مشکلات دانش‌آموزان گفت و اظهارداشت: بسته‌های آموزشی نیز از طریق معلمین و راهبران آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است تا مشکلات آن‌ها حل شود.

او بیان داشت: در مورد پایه اول که نگرانی برخی از والدین است هم باید عرض شود که تنها ۵ یا ۶ حرف در پایه اول مانده بود که این حروف هم توسط معلمین به صورت غیرحضوری تدریس شده و برای اینکه پایه دانش‌آموزان ضعیف نشود، احتمالاً چند هفته اول سال تحصیلی جدید قرار است روی پایه قبل کار شود تا این مشکل نیز حل شود.

 

انتهای پیام/