گزارش/

اما و اگرهای بهره‌برداری از باند دوم محور زرند – ده‌چنار

مسیر پرخطر زرند به روستای ده‌چنار به دلیل مشکلات مالی و نبود اعتبارات سال‌ها منتظر دوبانده شدن و آسفالت لاین جدید بود و مردم از این موضوع رنج بسیاری می‌بردند، اما در حال حاضر بعد از گذشت سال‌ها زیرسازی و آسفالت باند دوم این مسیر انجام شده است، اما مشکلات ایمنی، بهره‌برداری از این راه را در اما و اگر قرار داده است.

مسیر پرخطر زرند به روستای ده‌چنار به دلیل مشکلات مالی و نبود اعتبارات سال‌ها منتظر دوبانده شدن و آسفالت لاین جدید بود و مردم از این موضوع رنج بسیاری می‌بردند، اما در حال حاضر بعد از گذشت سال‌ها زیرسازی و آسفالت باند دوم این مسیر انجام شده است، اما مشکلات ایمنی، بهره‌برداری از این راه را در اما و اگر قرار داده است.

به گزارش صدای زرند، مسیر میدان سرداران شهر زرند تا روستای ده‌چنار کمتر از دو کیلومتری طول دارد، اما به دلیل باریک بودن و تاریکی آن در طول شب، سالانه شاهد تصادفات متعددی می‌باشد که خوشبختانه اکنون بعد از سال‌ها انتظار و با زحمات اداره راه و شهرسازی زرند، دوبانده شده است، اما به دلیل خط‌کشی نشدن و عدم نصب علائم ایمنی، هنوز رسماً زیر بار ترافیک نرفته است.

یکی از مخاطبین در گفتگویی که با صدای زرند داشت، عدم تکمیل و بهره‌برداری این جاده را ناشی از کم‌کاری مسئولین می‌داند و می‌گوید: از روزی هم که جاده ده‌چنار دو بانده شده است خطر آن بیشتر شده است؛ نه خط‌کشی نه علائم راهنمایی دارد، رانندگان هم دو دل هستند از باند جدید بروند یا از جاده قدیم، امروز عصر به همین دلیل در این جاده شاهد تصادف بودیم.

مهندس “یحیی پورحبیبی” رئیس اداره راهداری زرند در این باره گفت: احداث راه‌ها به عهده اداره راه و شهرسازی است و آن‌ها راه‌ها را می‌سازند و ما تحویل می‌گیریم و با توجه به اینکه ایمنی جاده مذکور رعایت نشده است و خط‌کشی ندارد ما هنوز آن را تحویل نگرفته‌ایم.

وی افزود: امروز صبح با مهندس نورالدینی رئیس اداره راه و شهرسازی بازدیدی از این محور داشتیم و با صحبت‌هایی که با ایشان داشتم، احتمالاً برای رسیدن به یک ایمنی اولیه و راه‌اندازی آن، هفته آینده با استفاده از نصب «بازتاب‌های چشم گربه‌ای»، علی‌الحساب تا خط‌کشی آن انجام شود راه را راه‌اندازی کنند.

پورحبیبی اظهارداشت: در صورتی که وسایل لازم و خط‌کش فراهم شود ما نیز نیروهای خود را برای تجهیز این محور پای کار می‌بریم تا هرچه زودتر باند دوم این مسیر با یک ایمنی ۷۰ یا ۸۰ درصدی زیر بار ترافیک برود.

وی با بیان اینکه هزینه لازم برای خط‌کشی این بخش از مسیر چندان بالا نیست و آن را کمتر از ۲۰ میلیون تومان دانست و بیان داشت: متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی، پیمانکاران همکاری لازم با اداره‌کل‌ها را ندارند و این موضوع باعث شده است که شرایط این جاده هم با مشکل مواجه شود.

مهندس “عباس نورالدینی” در این باره به صدای زرند گفت: آنچه که در تعهد اداره ما بوده یعنی زیرسازی، پل‌سازی و آسفالت انجام شده است، اما اداره کل ما هیچ اعتباری برای خط‌کشی و علائم محورهای روستایی ندارد و به دلیل اینکه اداره راهداری هم اعتبارات محدودی دارد ما پیگیر آن هستیم که اگر می‌شود از اعتبارات خط‌کشی جاده‌های دیگر استفاده کنیم و یک سهمیه دو کیلومتری بگیریم و خط‌کشی آن را با کمک اداره راهداری انجام بدهیم.

وی افزود: متاسفانه در روزهای اخیر به دلیل تعطیلی‌های ناشی از کرونا تامین مواد اولیه امکان‌پذیر نبود، ولی ما همچنان پیگیر هستیم و اگر بشود در هفته آینده اگر مواد اولیه تامین شود و بنا به قول‌هایی که داده‌اند احتمال دارد که این راه در هفته آینده رسماً زیر بار ترافیک برود، هرچند این موضوع فقط یک احتمال است اما ما به صورت جدی پیگیر هستیم و امیدواریم این موضوع هرچه زودتر اتفاق افتد.

 

انتهای پیام/

گزارش از جواد زمانی