بازنگری طرح جامع شهر زرند ابلاغ شد

بنا به اعلام رئیس اداره راه و شهرسازی زرند، بازنگری طرح جامع شهر زرند توسط وزارت راه و شهرسازی ابلاغ نهایی شد.

بنا به اعلام رئیس اداره راه و شهرسازی زرند، بازنگری طرح جامع شهر زرند توسط وزارت راه و شهرسازی ابلاغ نهایی شد.

به گزارش صدای زرند، مهندس “عباس نورالدینی”، با اعلام این خبر بیان داشت: بازنگری طرح جامع شهر زرند پس از طی مراحل تهیه و تصویب استانی و تصویب نهایی در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، طی نامه دبیر شورای‌عالی به مدیریت استان ابلاغ و متعاقب آن توسط استاندار محترم، جهت اجرا به شهرداری زرند و دستگاههای مرتبط ارجاع شد.

وی افزود: نظر به به اتمام افق طرح جامع قبلی شهر زرند و وجود مشکلات عدیده از جمله مشکلات کالبدی در سطح شهر، لزوم اصلاح خط محدوده و حریم شهر و به حداقل رساندن مشکل شهروندان، نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مختلف، که رفع آن تنها از طریق بازنگری طرح جامع امکان پذیر بود، تصمیم به بازنگری طرح جامع شهری زرند گرفته شد.

نورالدینی بیان داشت: قرارداد بازنگری طرح به کارفرمایی و نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی استان و مشارکت شهرداری زرند در تامین اعتبار طرح، با مهندسین مشاور شهرساز منعقد و مطالعات طرح پیرو جلسات متعدد کارگروه امور زیربنایی و شورای توسعه و برنامه ریزی در استان مصوب و بعد با حضور معاون شهرسازی و معماری وزیر و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و بازدید میدانی از شهر زرند، در شورایعالی به تصویب نهایی رسیده و ابلاغ گردید.

رئیس اداره راه و شهرسازی زرند گفت: مساحت محدوده طرح جدید ۲۰۵۷٫۶ هکتار و مساحت حریم ۱۱۲۶۸/۶ هکتار و افق طرح سال ۱۴۱۰ می‌باشد.

لازم به ذکر است بازنگری طرح تفصیلی شهر زرند نیز در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان قرار دارد.

انتهای پیام/