روی خط انتخابات/

شاید زرند ۳ نماینده در «مجلس آینده» داشته باشد!

 اول باید یادآور شد که وظیفۀ یک نماینده در وهله اول قانون‌گذاری است و آشنایی وی به مسائل کلان کشوری و داشتن مشاورین و لابی‌های قوی برای پیگیری مشکلات حوزۀ انتخابیه از مهمترین ویژگی‌های یک نماینده خوب است؛ اما اینکه یک نماینده چقدر به یک شهر و حوزه انتخابیه وابستگی داشده باشد، قطعاً با لابی‌گری‌هایی که انجام می‌دهد در روند پیشرفت آن منطقه تاثیرگذار خواهد بود و به نوعی غیرمستقیم می‌تواند نماینده آن حوزه انتخابیه محسوب شود.

 اول باید یادآور شد که وظیفۀ یک نماینده در وهله اول قانون‌گذاری است و آشنایی وی به مسائل کلان کشوری و داشتن مشاورین و لابی‌های قوی برای پیگیری مشکلات حوزۀ انتخابیه از مهمترین ویژگی‌های یک نماینده خوب است؛ اما اینکه یک نماینده چقدر به یک شهر و حوزه انتخابیه وابستگی داشته باشد، قطعاً با لابی‌گری‌هایی که انجام می‌دهد در روند پیشرفت آن منطقه تاثیرگذار خواهد بود و به نوعی غیرمستقیم می‌تواند نماینده آن حوزه انتخابیه محسوب شود.

صدای زرند: پس از اینکه دکتر “حسین امیری” نماینده اصلاح‌طلب حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان، بعد از ۵ دوره (یعنی ۲۰ سال)، از کاندیداتوری منصرف شد، معادلات انتخاباتی این حوزه بسیار بهم خورد؛ در این بین، معادلات طیف اصلاح‌طلب زرند و کوهبنان بیشتر بهم خورده است! و معادلات انتخاباتی این حوزه را تغییر داده است، تغییراتی که اگر با توضیحات داده شده در زیر ادغام شود، شاید لاجرم به نفع زرند و کوهبنان تمام شود.

اول باید گفت که زرند و کوهبنان مانند همیشه یک نماینده خواهند داشت که توسط مردم این حوزه از بین کاندیداهای موجود انتخاب خواهد شد، که اگر مردم آگاهانه یک نماینده اصلح که آشنا به مسائل کلان کشور و با نفوذ در رده‌های بالای نظام را انتخاب کنند قطعاً زرند و کوهبنان در دور جدید مجلس حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

اما از طرفی، منابع غیررسمی خبر از آن دارد که «حجت‌الاسلام مجید انصاری» که اصالتی زرندی دارد، به عنوان سرلیست اصلاح‌طلبان حوزه انتخابیه تهران انتخاب شده است و رای‌آوری وی در این مسیر بسیار محتمل به نظر می‌رسد؛ هرچند بنا به برخی شنیده‌ها، افرادی از طیف اصلاح‌طلب زرند به دنبال گرفتن رضایت وی برای تغییر حوزه انتخابیه‌اش از تهران به زرند می‌باشند، که این تصمیم قطعاً به نفع زرند و کوهبنان نخواهد بود، زیرا با شرایط موجود احتمال رای‌آوری وی در زرند و کوهبنان کمتر از تهران پیش‌بینی می‌شود! و با رای آوردن انصاری در تهران می‌توان وی را نماینده دوم (غیرمستقیم) مردم زرند و کوهبنان دانست.

از طرفی بنا به اعلام برخی منابع نزدیک به «حاج موسی محمدی» که اکنون به عنوان کاندیدا در حوزه انتخابیه تهران، تایید صلاحیت شده است، قرار است وی با حمایت یکی از کاندیداهای با نفوذ در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان و البته با فشار جامعه معلولین، به عنوان یار اضافه وارد لیست اصولگرایان در حوزه انتخابیه تهران شود، که اگر وی بتواند وارد این مسیر شود احتمال رای‌آوریش از تهران افزایش می‌یابد و می‌توان وی را نماینده سوم (غیرمستقیم) مردم زرند و کوهبنان در دور یازدهم مجلس دانست.

قطعاً همه این گفته‌ها تنها احتمال‌هایی هستند که می‌تواند به وقوع بپیوندد، اما اگر این پیش‌بینی‌ها و اتفاق‌ها پیرامون زرند و کوهبنان به وقوع بپیوندد می‌توان به آینده این منطقه امیدوارتر بود…

 

انتهای پیام/