تفریحات گرجستان – «از پارک آبی تا کلیسای متخی»

تفریحات گرجستان – «از پارک آبی تا کلیسای متخی»

پارک آبی تفلیس

پارک آبی تفلیس یکی از مراکز تفریحی در نزدیکی این شهر می‌باشد که در حدود چهارده سال است تاسیس گردیده است و در آن از دستگاه‌های مدرن و خوبی برای تفریح بهره گرفته شده است و دارای سرسره‌های مهیج و استخرهای متنوع و جاذبه‌های تفریحی دیگری در می‌باشد. در این پارک، مجموعه بزرگی برای غذاخوری و کافه‌هایی وجود دارند که می‌توان در آنها بعد از تفریحی مفصل بهترین غذاهای خوشمزه گرجی را برای خود سفارش دهید.

از صبح تا عصر می‌توانید در این مجموعه به تفریح مشغول باشید. این پارک آبی در زمان تابستان بیشترین بازدیدکننده را دارد زیرا هوای تفلیس سرد می‌باشد و تابستان کوتاهی دارد. هم با سرویس‌های این پارک و هم با تاکسی‌ها می‌توانید به این پارک بروید.

پارک ریکه

مهم‌ترین پارک در شهر و در تور گرجستان است و چند جاذبه‌ی مهم را در محدوده‌ی خود جای داده است. این پارک دارای تله‌کابینی قدیمی می‌باشد که پرمخاطب‌ترین تله کابین شهر است، زیرا با استفاده از این تله کابین توریست‌ها می‌توانند خود را به تپه‌های توریستی شهر برسانند و در آنجا از جاذبه‌های مهمی مانند باغ گیاه‌شناسی گرجستان و یا قلعه تاریخی ناریکالا و نماد شهر تفلیس به نام مجمسه کارتلس ددا دیدن کنند. این پارک دارای محوطه‌های سرسبز و مدرن می‌باشد، محوطه‌سازی‌هایی با صندلی‌ها و احجام مدرن و دکوری مدرن در مرکز شهر قرار گرفته است و در داخل پارک بنایی مدرن به نام آبنمای موزیکال قرار گرفته که شب‌ها افراد زیادی برای تماشا به دور آن جمع می‌شوند. سالن بزرگی که جزو بناهای مدرن و زیباترین سازه‌ی شهری‌ست در این پارک قرار گرفته و سالن تئاتر و کنسرت تفلیس می‌باشد و به شکل وله لی خمیده دیده می‌شود و دارای سالن‌های تئاتر نمایش و موسیقی و کافه و راه پله‌ای متفاوت می‌باشد.

نمای این سازه به شکل پانل‌های سبک فولادی بوده و پس از بازدید از آن می‌توانید در داخل پارک به کشف محوطه‌های جذابش بروید. این پارک در سمت چپ رودخانه بزرگ شهر به نام کورا قرار دارد و ورودی پل صلح از سمت ناحیه قدیم تفلیس در این پارک قرار گرفته است. این پل که یکی از زیباترین سازه‌های کشور گرجستان می‌باشد بر روی رودخانه بزرگ کورا احداث شده است و طی یک مسابقه طراحی آن به یک معمار ایتالیایی داده شده و بسیاری از قطعات این پل را از خارج از گرجستان وارد کرده‌اند و ترکیبی از شیشه و فلز داشته و دارای صدها لامپ ال ای دی می‌باشد که در سقف و دیواره‌های پل کار شده‌اند و شب‌ها نمای خیره‌کننده‌ای را با رنگ‌های جذابش بر روی روخانه به وجود آورده و در یکی از بهترین مکان‌های شهری تفلیس احداث گردیده است. طول این پل ۱۵۰ متر می‌باشد و پل پیس یا صلح در اصل دو منطقه تفلیس قدیم و تفلیس مدرن را به هم وصل می‌کند که هر یک در یک سمت رودخانه کورا قرار گرفته اند.

در این پل مدرن از شش هزار لامپ ال ای دیو و پنل‌های ویژه نورپزدازی استفاده شده است و هم در روز و هم در شب دیدنی‌های خاص خود را داشته، می‌توان عکس‌های بی‌نظیری بر رو پل از دورنمای شهر مناظر دو طرف رودخانه بگیرید و تفاوت دو قسمت مدرن و بافت قدیمی تفلیس را راحت‌تر ببینید.

کلیسای متخی

به گزارش سفر باتو، این کلیسا از بناهای تاریخی شهر می‌باشد که بر روی صخره‌ای بر لبه‌ی رودخانه کورا احداث گردیده و جزو قدیمی‌تربن هسته‌های اولیه شهر تفلیس می‌باشد. این کلیسا در محله‌ی الد متخی قرار گرفته است. می‌گویند حامی یزرگ شهر بر روی این صخره به شهادت رسیذه است و این کلیسا دارای سه محراب در داخل می‌باشد که در طول دوران بارها مورد تجاوز دشمنان قرار گرفته است. بارها آن را بازسازی نمودند و از روی صخره کلیسا می‌توان چشم‌اندازهای ویژه‌ای از تفلیس را تماشا نمود. به خصوص که بر روی این صخره مجسمه وختاین بزرگ پادشاه تاریخی گرجستان قرار داده شده است و وی سوار بر اسب در این مجسمه از بیشتر مناطق شهری تفلیس قابل دیدن می‌باشد. پادشاه وختاینگ گرگاسالی در قرن پنجم بر گرجستان حکومت داشته و او با پادشاهان ساسانی در جنگ بود و همین جنگ‌ها باعث تضعیف وی شد و او کارهای بزرگی را برای تفلیس و گرجستان انجام داده و بسیار مورد احترام مردم گرجی می‌باشد. او دستور داد که کلیساها را ساماندهی کنند و او از پادشاهانی بود که همه ادیان را آزاد اعلام کرده بود و تلاش‌های بسیاری برای پیشرفت گرجستان کرده بود. او در طول دوران پادشاهی‌اش مشکلات زیادی را از تفلیس حل نمود و آبادانی‌های بسیاری انجام داده و چندین گلیسا و صومعه در تفلیس بنا کرد.

 

انتهای پیام/