جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور در تور مالزی

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور در تور مالزی

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی است و یکی از پیشرفته ترین شهرهای دنیا به شمار می رود این شهر دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد و به همین دلیل هر ساله میلیون ها نفر برای دیدن این جاذبه ها به شهر کوالالامپور می آیند.

جاذبه های گردشگری شهر کوالالامپور به اندازه‌ای زیاد است که با یک بار مسافرت نمی‌توان همه آنها را مشاهده کنید. شهر کوالالامپور آمیزه‌ای از پیشرفت تکنولوژی و سنت های قدیمی مردم مالزی است و جاذبه های گردشگری در این شهر به همین صورت می باشد.

جاذبه های تاریخی مذهبی حیات وحش و مکان هایی که برای رفاه گردشگران در نظر گرفته شده است مراکز خرید بسیار بزرگ و پیشرفته خیابان های مخصوص گردشگران و همچنین انواع رستوران هایی که غذا های مختلف جنوب شرق آسیا و دیگر نقاط جهان را به مشتریان خود عرضه می دارند همه اینها باعث شده‌اند که تعداد زیادی گردشگر به این شهر بیایند و همه آنها راضی و خشنود از مسافرت خود به شهر کوالالامپور باشند.

در این مقاله سعی کرده ایم که بخشی از جاذبه های دیدنی شهر کوالالامپور را به علاقمندان گردشگری معرفی نماییم اکنون به معرفی بعضی از معروف ترین جاذبه های این شهر می پردازیم.

 

برج کی ال

برج کوالالامپوردر تور مالزی  که به اختصار به آن برج کی ال گفته می شود یکی از بلندترین برج های جهان است که در شهر کوالالامپور قرار دارد این برج در سال ۱۹۹۵ میلادی به منظور کارهای مخابراتی راه اندازی شد و به همین علت آنتنی در بالای این برج نصب شده است بلندی این برج ۴۲۱ متر است و پنجمین برج بلند دنیا است این برج برای دسترسی به طبقات بالا از پلکان عمودی و آسانسور بهره می گیرد طبقه های بالای این برج دارای یک رستوران گردان بسیار زیبا هم هست و گردشگران می توانند در هنگام صرف شام از مناظر زیبای شهر کوالالامپور دیدن کنند این برج به صورت یک رصد خانه هم می تواند عمل کند و از آن برای دیدن ماه عید فطر استفاده می کنند در این برج و در زمان عید های اسلامی مانند عید فطر و عید قربان جشن های بسیار زیادی برگزار می گردد و مردم زیادی در داخل برج و در اطراف آن به شادی و جشن گرفتن می پردازند.

برج های دوقلوی پتروناس

به گزارش سفر باتو ،  یکی از معروف ترین ساختمان‌های کوالالامپور و حتی کشور مالزی برج های دوقلوی پتروناس است این برج چهار در مرکز شهر کوالالامپور قرار دارند همیشه در پست هایی که برای معرفی جاذبه های گردشگری کشور مالزی چاپ می شود عکسی از این برج های دوقلو در آن پست ها دیده می شود این برج ها که در کنار هم هستند از نظر ظاهری کاملاً با یکدیگر شباهت دارند و به وسیله تونلی به یکدیگر متصل شده اند و جلوه خاصی را به مرکز شهر کوالالامپور داده است. تونلی که این برج ها را به یکدیگر متصل ساخته است در بین طبقات ۴۱ تا چهل و دو برج ها قرار دارد و طول آن ۵۸ متر است درون این تونل که مانند یک پیاده رو است جاهایی هم برای ایستادن و تماشا کردن مناظر زیبای شهر کوالالامپور در نظر گرفته شده است. در محوطه اطراف این برج ها می توانید استخر ها و آب نماهای بسیار زیبایی را مشاهده کنید. این برج ها نماد کشور مالزی به شمار می‌رود و در این کشور در سالگرد راه اندازی این برج ها جشن گرفته می‌شود

موزه ملی مالزی

درمیان ساختمان های شیک امروزی که در شهر کوالالامپور مالزی ساخته شده است ساختمانی که بیشتر شبیه ساختمانهای قدیمی کشور مالزی می باشد خودنمایی می کند این ساختمان موزه ملی مالزی است در این موزه آینه تاریخ سیاسی مالزی به شمار می رود آثار سیاستمداران قدیمی مالزی نگهداری می شود و همچنین گنج هایی از سلسله پادشاهی مالزی که قدمت بسیار زیادی دارند هم در این موزه نگهداری می شود معماری خواص و قدیمی ساختمان موزه هم یکی از جاذبه های این مکان به حساب می آید بازدید از این موزه می‌تواند به برای کسانی که به تاریخ علاقه مند هستند بسیار جالب توجه باشد.

خیابان بوکیت بینتانگ

مانند تمام شهرهایی که از گردش گر های بسیار زیادی پذیرایی می کند در شهر کوالالامپور هم خیابانی برای گردشگران اختصاص داده شده است این خیابان که در مرکز شهر است با رستوران های گوناگون که غذاهای گوناگونی از قبیل غذاهای هندی چینی لالایی و غذاهای دیگر را به مشتریان خودشان عرضه می کنند در پیاده روی این خیابان صندلی هایی برای نشستن و غذا خوردن در نظر گرفته شده است در این خیابان هیچگونه وسیله نقلیه موتوری وجود دارد و برای رفت و آمد یا باید پیاده راه بروید و یا از تاکسی های دوچرخه ای استفاده کنید. بازدید از این خیابان کاملا رایگان است اما لذتی که اذان می برید به اندازه مکانهای لوکس و گران قیمت است و می تواند خاطره ای دل انگیز را از مسافرت شما به کشور مالزی و شهر کوالالامپور بسازد.

 

انتهای پیام/