پیش درآمد بر مصاحبه با رییس هیات نظارت بر انتخابات زرند

نکته‌‌ای از «بنزین احمدی‌نژاد» در گفتگو با بخشدار اسبق زرند

این مصاحبه تقریبا چند هفته پیش یعنی قبل از نام‌نویسی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام گرفت. آنچه که در همان ملاقات اول برایم جالب و قابل توجه بود اشرافیت کامل ایشان بر تحرکات سیاسی شهرستان بود؛ اینکه چه کسانی از کجا نامزد خواهند شد، ولی هدفشان کاندیدا شدن برای رقابت‌های حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان است.

صدای زرند؛ حسن‌ضیاءالدینی– این مصاحبه تقریبا چند هفته پیش یعنی قبل از نام‌نویسی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام گرفت. آنچه که در همان ملاقات اول برایم جالب و قابل توجه بود اشرافیت کامل ایشان بر تحرکات سیاسی شهرستان بود؛ اینکه چه کسانی از کجا نامزد خواهند شد، ولی هدفشان کاندیدا شدن برای رقابت‌های حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان است.

مصاحبه با علی پوررنجبر قبل اینکه برای شنیدن نظارت ایشان در مورد انتخابات مجلس آینده باشد، کنجکاوی این قلم بود برای شیوه مدیریت ایشان در زمان بخشداری مرکزی زرند؛ چرا که بخشدار سال‌های دور زرند هنوز هم بین دهیاران زمان خودش بسیار محبوب است و این موضوع را از زبان چندین دهیار شنیده بودم. هر چند این مصاحبه با توجه به سیاست پایگاه خبری صدای زرند به ویرایش مصاحبه شونده می‌رسد و افراد با توجه به جایگاه خود ویرایش‌هایی بر آن انجام می دهند. این مصاحبه هم قسمت‌های زیادی از آن به درخواست مصاحبه‌شونده ویرایش مجدد شد.

در لا به لای مصاحبه در مورد بنزین هم سئوال کردم که ایشان توضیح دادند بنزین که می‌خواست از ۱۰۰ تومان به ۴۰۰ تومان برسد خود شخص رییس جمهور کارگزاران دولتش را در تهران جمع کرد و برایشان سخنرانی کرد و گفت داستان گران شدن بنزین قصه یک بیمار سرطانی است که اگر عمل جراحی نشود می‌میرد، جراحی شدنش هم بدون درد و ناراحتی نیست؛ پس برای جلوگیری از مرگ بیمار این ناراحتی و درد باید تحمل شود.

محمود احمدی‌نژاد بیان می‌کند: برای اداره کشور دولت مجبور است بهای بنزین را افرایش دهد تا کشور مانند گذشته اداره شود.

پوررنجبر ادامه داد که رییس جمهور وقت خواست که همین طور که او در مورد بنزین صحبت و دلیل آورده ما نیز با مردم صحبت کنیم.

بخشدار مرکزی سابق زرند می‌‌گوید: من خودم در وقت نماز ظهر و عصر به اکثر مساجد رفتم و برای مردم روشن کردم که چرا بنزنین باید گران شود؛ وی ادامه می‌دهد البته قبل از گران شدن، دولت وقت به حساب خانوارها پولی واریز کرده بود که قابل برداشت نبود و مردم هم با آگاهی این مسئله را قبول کردند و هیچ اتفاق خاصی در زرند و دیگر شهرها حادث نشد.

رییس دفتر نظارت شورای نگهبان البته در مورد رد صلاحیت بعضی افراد خاص هم سخنانی گفت که از این سخنان چنین “برداشت کردم” که افراد و شخصیت‌های یک جناح برای جلوگیری از رشد سیاسی هم جناحی خود پرونده‌سازی می‌کنند و حتی این پرونده را شخصاً به هیئت نظارت تهران می‌برند تا عدم صلاحیت هم خطی و جناحی خود را بگیرند تا گزینه مورد نظر کاندیدای جناح آن‌ها شود.

 

انتهای پیام/