رئیس هیات نظارت بر انتخابات زرند:

سرنوشت مجلس و کشور به «انتخاب اصلح» توسط مردم وابسته است

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان زرند به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ آذر زرند حضور مردم پای صندوق‌های رای را لازمه جمهوریت نظام دانست و بیان داشت: سرنوشت مجلس و کشور وابسته به انتخاب اصلح توسط مردم است، فلسفه نظارت بر انتخابات پیشگیری از رقابت ناسالم و صیانت از آرای مردم است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان زرند به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ آذر زرند حضور مردم پای صندوق‌های رای را لازمه جمهوریت نظام دانست و بیان داشت: سرنوشت مجلس و کشور به «انتخاب اصلح» توسط مردم وابسته است، فلسفه نظارت بر انتخابات پیشگیری از رقابت ناسالم و صیانت از آرای مردم است.

به گزارش صدای زرند، “علی پوررنجبر”، با اشاره به جایگاه و اهمیت مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی، اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی رکن اصلی نهاد قانون‌گذاری در جمهوری اسلامی است که از ۲۹۰ نماینده‌ی منتخب مردم تشکیل شده است.

وی افزود: در رابطه با جایگاه مجلس، حضرت امام راحل (ره) فرمودند: «مجلس در راس امور می‌باشد» و رهبر فرزانه انقلاب نیز فرمودند: «اگر مجلس وظیفه خود را درست انجام دهد روی همه دستگاه‌های کشور تاثیر دارد». بنابراین با توجه به جایگاهی که مجلس دارد، اهمیت کار شورای نگهبان و هیات‌های نظارت بیشتر مشخص می‌شود.

پوررنجبر بیان داشت: همه دشمنان نظام جمهوری اسلامی قصد دارند تا مردم را ناامید کنند که حضورشان در انتخابات کمرنک شود، اما همه‌ی ما در این زمینه موظف هستیم که بصیرت افزایی نمائیم تا به فرمایشات معظم له جامعه عمل پوشانده شود.

وی بیان کرد: طبق فرمایش اخیر رهبر عزیزمان، انتخابات یک روز انجام می‌شود اما آثار آن ۴ سال و شاید تا ۴۰ سال در جامعه جاری باشد. لذا به دور از فشار جناح‌های سیاسی و با در نظر گرفتن وضعیت کشور باید نگاهمان به انگشت اشاره رهبرمان باشد و باید توجه نمائیم که رهبر انقلاب چه ویژگی‌هایی را برای یک نماینده خوب در نظر گرفته‌اند و به فردی رای دهیم که مطیع رهبری باشد نه کسی که در تقابل با حضرت آقا صحبت و یا عمل می‌کند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات زرند با بیان اینکه انتخابات در کشور ما فرمایشی و تشریفاتی نیست، اظهارداشت: انتخابات در سرنوشت مردم مؤثر است و بخشی از این واقعیت مربوط به نظارت ناظرین شورای نگهبان می‌باشد که بر اساس اصل ۱۰۹ قانون اساسی، نظارت بر انتخابات یکی از وظایف اصلی و سرنوشت‌ساز شورای نگهبان می‌باشد و فلسفه نظارت بر انتخابات پیشگیری از رقابت ناسالم بین داوطلبان و نیز جلوگیری از تخلفات و خطاهای برگزارکنندگان انتخابات، و صیانت از آرای مردم است.

وی افزود: بر همین اساس از مدتی قبل که زنگ انتخابات نواخته شد، ابتدا ۵ نفر در شورای نگهبان به عنوان هیات عالی نظارت بر انتخابات انتخاب شدند، سپس ۵ نفر به عنوان هیات نظارت استان و به پیشنهاد هیات نظارت استان ۳ نفر به عنوان هیات نظارت شهرستان (بنده و آقایان حاج علی پورسلطانی و آقای حاج علی گورکانی) کارمان را شروع کردیم.

وی بیان داشت: در انتخابات قبل کار نظارت را با حدود ۵۰۰ نفر از اعضاء شبکه نظارت به عنوان سرناظر، ناظر مسئول و ناظر کار نظارت بر ۱۲۱ شعبه اخذ رای انجام دادیم. امسال هم ان‌شاالله با ایجاد شبکه‌ای قوی، کارآمد و آموزش دیده و با حوصله و با اطلاعات کافی در انتخابات وارد شده‌ایم و ان شاالله نظارت استصوابی خود را بر انتخابات عملیاتی خواهیم نمود.

رنجبر افزود: بر همین اساس از مدت‌ها قبل فعالیت داوطلبین احتمالی را رصد نموده‌ایم. بر ثبت نام داوطلبین نظارت داشته ایم و در حال حاضر با اعضاء هیات اجرایی کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبین را دنبال می‌نمائیم. نحوه انتخاب هیأت اجرایی هم به این صورت بود که فرماندار محترم از بین معتمدین شهرستان تعدادی را به هیات نظارت معرفی و هیأت نظارت پس از بررسی، ۳۰ نفر از معتمدین را که وقت گذار و با تجربه بودند را انتخاب و به فرماندار معرفی نمودند سپس در اولین جلسه با حضور اعضاء هیات نظارت، فرماندار و دادستان محترم این افراد از بین خود ۸ نفر را با رای مخفی به عنوان اعضاء اصلی انتخاب نمودند که این ۸ نفر و جناب آقای فرماندار، دادستان و رئیس اداره ثبت احوال (۱۱ نفر) اعضاء هیات اجرایی شهرستان می‌باشند و کار بررسی صلاحیت با استعلام از مراجع چهارگانه و تحقیقات محلی در حال انجام است.

وی در پایان به روند و مراحل بررسی صلاحیت‌ها و بررسی شکایت داوطلبین ردصلاحیت شده پرداخت و اظهارداشت: در رابطه با رسیدگی به شکایات و تخلفات انتخابات شهرستان، کارگروهی در ستاد پیشگیری از وقوع جرم در دفتر دادستان محترم تشکیل شده و دو نفر از قضات محترم جهت رسیدگی به جرائم انتخاباتی برگزیده شده‌اند تا به صورت فوق العاده و ویژه به جرائم و تخلفات انتخاباتی رسیدگی نمایند.

انتهای پیام/