تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در تایید صلاحیت‌ها تأثیرگذار است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تاثیر مستقیمی دارد در تایید صلاحیت داوطلبان و این‌ها جمع‌آوری می‌شود و در اختیار شورای نگهبان گذاشته می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تاثیر مستقیمی دارد در تایید صلاحیت داوطلبان و این‌ها جمع‌آوری می‌شود و در اختیار شورای نگهبان گذاشته می‌شود.

به گزارش صدای زرند، “یدالله موحد” امروز در جریان بازدید از ستاد انتخابات کرمان درباره روند برگزاری سالم انتخابات اظهار داشت: چند راهبرد اساسی در هر انتخابی در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد، یک حضور حداکثری مردم و شور و نشاط اجتماعی و مشارکت تمام آحاد ملت در انتخابات است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه راهبرد دوم سلامت انتخابات و تلاش بر این است که منتخب مردم وارد مجلس شود، عنوان کرد: راهبرد سوم این است که انتخابات در کمال امنیت به سرانجام برسد مردم در یک فضای امنی پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند و رأی دهند.

وی چهارمین راهبرد را رقابت سالم دانست و افزود: داوطلبان در یک فضای رقابتی سالمی بتوانند قابلیت‌ها و شایستگی‌های خودشان را به مردم اعلام کنند و مردم با آگاهی دقیقی از داوطلبان، انتخاب صحیح و اصلح را داشته باشند.

موحد بیان کرد: دستگاه قضا هم در همین زمینه به وظایفش عمل و تلاش می‌کند که انتخابات شورانگیز، بانشاط و سالم و در عین حال با رقابت در تراز جهموری اسلامی ایران برگزار کند و رویکرد ستاد پیشگیری از انتخاب که در استان و همه کشور فعالیت می‌کند همین است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: در هر حوزه‌ای باید همه داوطلبان را در همه کشور پاسخ دهیم تا صبح امروز حدود ۹ هزار نفر از سراسر کشور استعلام شده در دادگستری استان کرمان که تلاش ما این است پاسخ صحیحی را به شورای نگهبان بدهیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره ثبت جرائم انتخاباتی تا امروز در استان گفت: تخلف انتخاباتی اشکال مختلفی دارد و اینگونه نیست که بگوییم تخلفی وجود ندارد، ما تخلفات را دنبال می‌کنیم به‌خصوص در تبلیغات زودهنگام که طبیعتا تاثیر مستقیمی دارد در تایید صلاحیت داوطلبان و این‌ها جمع‌آوری می‌شود و در اختیار شورای نگهبان گذاشته می‌شود.

موحد اظهار کرد: امروز که ثبت‌نام‌ها تمام شود هیچ داوطلبی حق هیچ‌گونه تبلیغی را ندارد تا هشت روز قبل از شروع انتخابات که تبلیغات کاندیداها به‌صورت رسمی شروع می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس *** انتشار دهنده : میثم رضازاده