سردبیر الرعایا:

اتفاقات یک جلسه بنزینی در زرند

امروز در سینما آزادی جلسه ای با طعم بنزین برگزار شد، جلسه‌ای که راننده های تاکسی و آژانس‌های مسافربری زرند دغدغه‌ های خود را با مدیران مربوطه در میان گذاشتند اما با ادبیاتی متفاوت…

امروز در سینما آزادی جلسه ای با طعم بنزین برگزار شد، جلسه‌ای که راننده های تاکسی و آژانس‌های مسافربری زرند دغدغه‌ های خود را با مدیران مربوطه در میان گذاشتند اما با ادبیاتی متفاوت…

صدای زرند – سردبیر الرعایا: مثلاً یک بانوی راننده از آرزوهایش گفت، او دلش می‌خواست به جای آن پراید قراضه که دنده اش را به سختی جابجا می‌کرد با وام کم بهره ای که دولت به او میدهد روزی پشت سانتافه یا پرادو بنشیند و مسافر جابجا کند!!

در ادامه، یکی دیگر از رانندگان تاکسی پشت تریبون آمد، اما هرگز دست چپ اش را از جیبش بیرون نیاورد و با ادبیاتی عارفانه و بازی با کلمات متلک های آبداری را نثار مسئولین نمود تا چاره‌ای برای درد بی‌درمان اش پیدا شود. یادم رفت بگویم اولین کسی که پشت تریبون رفت عریضه را با زبان رسمی قرائت نمود، که قطعاً آن عریضه مذکور با مشاوره اساتید فن آماده گردیده بود که بی شباهت به میتینگ های انتخاباتی نبود.
همچنین یکی از راننده های مو سفید کرده آژانس از حساب و کتاب یک باک بنزین آزاد ۳۰ لیتری که روز گذشته به اندرونی ماشین اش ریخته بود سخن به میان آورد که تا پایان شب ماحصل کاسبی اش ۱۰۴ هزار تومان شده بود که در نهایت ۱۴ هزار تومان برایش باقی مانده بود…!!

جلسه رو به پایان بود که یکی از مدیران آژانس که تاکنون سکوت اختیار کرده بود روی دو پایش ایستاد و با فریادهای بلند اعلام نمود: ((که صدایش به گوش مسئولین نرسیده… نرسیده… نرسیده…))، کلمه نرسیده را سه بار و هر بار محکم تر از بار قبل تکرار نمود تا بگوید من هم در صف معترضین هستم.

در هر صورت صحبت‌های معترضین به وضعیت موجود به پایان رسید و در ادامه این جلسه فرماندار و رئیس شورای شهر نیز استدلالات خود را بیان نمودند و به جلسه ای دیگر که بسیار مهم بود عزیمت نمودند و شهردار تا پایان مراسم به گفتگو با حاضرین پرداخت و در نهایت جلسه با خوبی و خوشی به پایان رسید.

اما یک واقعیت انکارناپذیر وجود دارد: “آیا یک راننده تاکسی با توجه به افزایش قیمت بنزین چه در بحث بنزین سهمیه ای و چه بنزین آزاد به درآمدی واقعی برای گذراندن زندگی خود خواهد رسید؟ امید است مسئولین ذیربط راه حلی را برای این مشکل ارائه نمایند.

انتهای پیام/

انتشار دهنده : میثم رضازاده