به قلم سر دبیر الرعایا/

«من اگر نماینده بودم» – قسمت اول

کم کم بازار تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گرمتر از قبل خواهد شد؛ این روزها با شعارهای دَهن‌پُرکن می‌توان توجه عوام و خواص جامعه را به سمت «کاندیدای مورد نظر» جلب نمود، تا بارقه‌های امید بر دل بنشیند و نظاره‌گر صفوف به هم پیوسته آحاد مردم در موسم رای‌گیری انتخابات مجلس باشیم.

کم کم بازار تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گرمتر از قبل خواهد شد؛ این روزها با شعارهای دَهن‌پُرکن می‌توان توجه عوام و خواص جامعه را به سمت «کاندیدای مورد نظر» جلب نمود، تا بارقه‌های امید بر دل بنشیند و نظاره‌گر صفوف به هم پیوسته آحاد مردم در موسم رای‌گیری انتخابات مجلس باشیم.

صدای زرند – سردبیرالرعایا؛ در جغرافیای زرند و کوهبنان جا برای شعارهای آرمانی یا به قولی گفتنی شعارهای باکلاس بسیار فراوان است. شعارهایی که باعث می‌شود «جامعه جغرافیای مورد نظر» در ذهن خویش تداعی زندگی در بهترین نقطه جهان را بگنجاند و از ضمیر ناخودآگاهش بانگی برآید با این عنوان که «ما خیلی باحالیم» – «ما خیلی خوشبختیم»!

در همین راستا، چند شعار انتخاباتی پُر و پیمان با نگاهی کاملاً کارشناسی (!!) و در رصد یک چشم‌انداز ۴ ساله جهت تنویر و تاثیر بر افکار سالم کاندیداهای متقاضی این مقوله به رشته تحریر درآمده است که در این قسمت یک نمونه  به شرح ذیل عنوان می‌گردد.

به عنوان مثال مردم زرند و کوهبنان به واسطه خشکسالی‌های ۲۰ سال گذشته هر شب خواب آب، آب بازی، دریا و دریاچه را می‌بینند.

حال در نظر داشته باشید، یکی از کاندیداهای نمایندگی مجلس عزمش را جزم کند تا یک «پارک آبی» را در جغرافیای زرند و کوهبنان پایه‌گذاری نماید.

قطعاً اولین دغدغه ذهن سالم (!!) کاندیدای مذکور این است: «در این خشکسالی ۲۰ ساله آب از کجا بیاورم؟». اما کافیست کاندیدای مورد نظر به منطقه جلال‌آباد زرند برود تا متوجه شود قسمتی از «آب تلمبه‌های کشاورزی» این روستا در اختیار کارخانه‌های صنعتی آن منطقه می‌باشد، باز هم به عنوان مثال آن «کاندیدای مورد نظر» می‌تواند پیشنهاد دهد تا با مشارکت آن «کارخانه مورد نظر» یک «پارک آبی» در آن منطقه (منظور جلال آباد است) ایجاد شود، تا قبل از آنکه آن «آب مورد نظر» به مصارف آن «کارخانه مورد نظر» برسد به آن «مجموعه رویایی مورد نظر» ((منظور پارک آبی است)) هدایت شود.

یا حتی می‌توان ساخت و احداث این «مجموعه پارک آبی مورد نظر» را در شهرستان زیبای کوهبنان برنامه‌ریزی کرد. شرایط اقلیمی و آبی آن منطقه قطعاً بیشتر از شهرستان زرند این اجازه را به «کاندیدای مورد نظرِ» می‌دهد و مردم محروم این منطقه نیز که سال‌های زیادی چندان که بایسته مورد توجه نبودند از این نعمت بهره‌مند می‌شود؛ هرچند جلب سرمایه‌گذار در این منطقه کار آسانی نیست اما وقتی در رفسنجان یک موسسه خیریه برای احداث «پارک آبی» پیش قدم شده است قطعاً می‌توان به ورود افرادی جهت سرمایه‌گذاری در این بخش امیدوار بود، حتی توجیه اقتصادی این پروژه در کوهبنان می‌تواند به دلیل نزدیکی آن به شهرستان‌های بافق و یزد و نیز شهرستان راور قابل قبول‌تر باشد.

این چنین می‌شود که یک منطقه محروم صاحب یک زیرساخت رفاهی می‌گردد، و زرندی‌ها و کوهبنانی‌ها به جای رفتن به رفسنجان به داخل شهرستان خود می‌روند و تنی به آب می‌زنند و قطعاً در کنار آن «پارک آبی مورد نظر» سرمایه‌گذاری‌های دیگری مانند زیرساخت‌های خدماتی از قبیل رستوان، کافی‌شاپ، فست فود و حتی هتل و مهمانسرا و…  رقم خواهد خورد که اشتغال‌زایی خود را در پی خواهد داشت.

حال تو خود بخوان حدیث مفصل از این شعار انتخاباتی باکلاس که آنچنان هم غیرممکن به نظر نمی‌آید.

بیان این شعارها با هدف روشنگری مردم ادامه خواهد داشت، منتظر قسمت‌های بعدی این سری یادداشت‌ها باشید!

 

انتهای پیام/