جشنواره انار در خانوک زرند برگزار می شود

همزمان با میلاد پیامبر اعظم (ص) دومین جشنواره انار خانوک پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ آبان ماه در شهرستان خانوک برگزار خواهد شد.

همزمان با میلاد پیامبر اعظم (ص) دومین جشنواره انار خانوک پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ آبان ماه در شهرستان خانوک برگزار خواهد شد.

به گزارش صدای زرند، “محمد اسلامی” رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زرند با اعلام این خبر گفت: شهر خانوک بعنوان یکی از شهرهای پرجاذبه مطرح است که تلاش ما بر این بوده تا با برگزاری جشنواره انار بخشی از قابلیت‌های این شهر را معرفی نماییم.

اسلامی افزود: خانوک به عنوان یکی از نقاط پیشگام در انقلاب و حماسه دفاع مقدس مطرح است و بدلیل شهدای زیادی که به انقلاب و نظام تقدیم کرده است در سطح کشور معروف است.

وی با اشاره به تعریف سردار سلیمانی از این شهر گفت: سردار سلیمانی درباره این شهر اظهار کردند که برای ورود به خانوک باید با وضو وارد شد و این جمله به تنهایی نشان‌دهنده ارزش بالای این شهر در تاریخ انقلاب اسلامی است.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زرند به آثار تاریخی، خانه های قدیمی، طبیعت بکر، سایت معروف پاراگلایدر و … این شهرستان اشاره کرد و افزود: علاوه بر این جاذبه ها باید به وجود نامداران انقلابی این خطه در سطح کشور هم نگاه کنیم که تمام این موارد باعث شده تا خانوک متمایزترین نقطه شهرستان زرند باشد و تمام تلاش ما در این جشنواره این است تا ضمن فراهم کردن بستری مناسب جهت قطع دست واسطه ها در فروش دسترنج کشاورزان، اوقات شاد و بانشاطی هم برای شهروندان رقم بزنیم.

این مقام مسئول از عملیاتی کردن شعار اقتصاد مقاومتی با برگزاری جشنواره های مردمی خبر داد و خاطرنشان کرد: در سایه برگزاری جشنواره هاست که توانمندیهای انسانی، معنوی، تاریخی و طبیعی مناطق معرفی می شود.

اسلامی با تقدیر از سمن غدیر خانوک در برگزاری این جشنواره افزود: این سمن با همکاری شهرداری امسال محل برگزاری جشنواره را به شکل بسیار مناسبی، زیباسازی نموده و در حاشیه جشنواره یکی دیگر از خانه های بوم گردی شهرستان به نام خانه «مهر پدری» و همچنین کارگاه آموزشی گیوه دوزی که ریشه تاریخی در خانوک دارد را با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان افتتاح خواهد کرد.

وی پرواز پاراگلایدرها بر فراز خانوک و گلباران قبور شهدا توسط این خلبانان، اجرای جشن پرواز بادبادک‌ها با رویکرد تجلیل از مقام شهدای خانوک، عرضه انار خانوک، عرضه تولیدات روستایی اجرای موسیقی سنتی و برنامه های شاد و متنوع را از جمله برنامه های این جشنواره برشمرد.

انتهای پیام/

منبع : ایسنا *** انتشار دهنده : میثم رضازاده