۱۰ هزار دانش‌آموز کرمانی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کرمان از حضور ۱۰ هزار دانش‌آموز کرمانی در اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: جوانان و نوجوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محوری‌ترین و اصلی‌ترین نقش را به‌عهده دارند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کرمان از حضور ۱۰ هزار دانش‌آموز کرمانی در اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: جوانان و نوجوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محوری‌ترین و اصلی‌ترین نقش را به‌عهده دارند.

به گزارش صدای زرند، سرهنگ “مجید سعادت” با اشاره به اینکه هشتم آبان‌ماه سالروز شهادت محمدحسین فهمیده روز بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده و آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی را داریم اظهار داشت: شعار امسال هفته بسیج دانش‌آموزی «آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند» است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کرمان با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم گفت: جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محوری‌ترین و اصلی‌ترین نقش را به‌عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج دانش‌آموزی در راستای وظیفه ذاتی خود در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب یکسری اقدامات را در دست انجام دارد بیان کرد: بسیج دانش‌آموزی در حوزه کادرسازی و تربیت جوان تراز انقلاب برنامه‌هایی را در طول سال و در مدارس متوسطه دوره اول و دوم و حتی دوره ابتدایی در دست اجرا دارد.

وی از برگزاری المپیاد علمی در چهار مقطع تحصیلی برای دانش‌آموزان خبر داد و افزود: برنامه شهید بهنام محمدی با هدف آموزش نیروی انسانی توانمند و تراز در مدارس اجرا می‌شود.

سعادت با بیان اینکه امتداد این طرح را در طرح یاوران ولایت در مقطع متوسطه دوره دوم در برنامه داریم گفت: تربیت و آموزش مدیران انقلابی و جهادی که در آینده به آنها نیاز داریم از مهمترین اهداف اجرای این طرح‌ها در مدارس است.

وی از برگزاری اردوهایی وسیعی در مدارس استان خبر داد و عنوان کرد: سالانه حدود ۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان به اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی شرکت می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کرمان بازدید و حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی جنوب و یادمان‌های هشت ساله دفاع مقدس را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر دانست و گفت: آغاز اردوی راهیان نور دانش‌آموزی در آبان‌ماه است.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۵ هزار دانش‌آموز مقطع راهنمایی در اردوهای چهار روزه ما شرکت می‌کنند افزود: سازمان بسیج دانش‌آموزی نقش به‌سزایی در برگزاری اردوها در آموزش و پرورش به عهده دارد.

سعادت با بیان اینکه در حوزه آمادگی دفاعی قریب ۸ هزار و ۶۰۰ ساعت آموزش در مدارس را داریم گفت: آموزش‌های میدان تیر، امداد و نجات و آموزش‌های سه‌گانه که نیاز یک فرد در طول زندگی است به این دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همزمان یادوراه شهدا در روز ۱۴ آبان در سراسر استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش گفت: غبارروبی قبور شهدا و دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز از جمله برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در کرمان است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم *** انتشار دهنده : میثم رضازاده