نواخته شدن زنگ وقف در زرند

همزمان با آغاز دهه وقف، زنگ وقف در سالن ورزشی شهید شیرودی زرند نواخته شد.

همزمان با آغاز دهه وقف، زنگ وقف در سالن ورزشی شهید شیرودی زرند نواخته شد.

به گزارش صدای زرند، “علی صادق زاده” فرماندار زرند در این مراسم طی سخنانی با اشاره به نقش مهم وقف در ایجاد زیرساخت‌ها و اهداف توسعه ای، بر ارتقاء سطح مشارکت جویی مردمی ولایی و متمدن زرندی در پیوستن به گروه واقفین شهرستان تاکید کرد.

️علی صادق زاده خواستار اشاعه گسترده فرهنگ و سنت حسنه و ماندگار وقف در جامعه شد، زیرا که این اقدام فرهنگی معنوی ارزشمند همواره مورد تاکید ویژه دین مبین اسلام و در سیره پیامبر گرامی و ائمه معصومین علیهم السلام قرار گرفته است.

حجت الاسلام قادری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند نیز در آغاز این مراسم، هدف از نواختن زنگ وقف در مدارس ترویج فرهنگ و سنت حسنه وقف در بین آینده‌سازان جامعه اسلامی و آشنایی دانش‌آموزان با وقف و موقوفات دانست.

او تاثیر وقف را در پیشرفت علم موثر و با اهمیت دانست و اظهار کرد: واقفان نیک اندیش با وقف اموال خود در پی توانمند کردن جامعه خود بوده اند، او گفت، اگر این فکر و فرهنگ در جامعه امروزی ما هم بدرستی نهادینه شود در جامعه افراد نیازمند هم توانمند می‌شوند.

حجت الاسلام قادری افزود: اولین وقف مشارکتی در شهرستان زرند رقم خورد.

او اظهار داشت: تولیت این موقوفه اداره اوقاف و امور خیریه و با نظارت مسئولین ارشد فرهنگی و اجرایی و قضایی با نیت فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اجرای فعالیت‌های عام المنفعه است.

او ادامه داد : وقف مشارکتی یکی از طرح‌های نوین سازمان اوقاف و امور خیریه برای هدایت سرمایه‌های خرد و تجمیع آن‌ها با هدف انجام فعالیتعای بزرگ است، و در واقع وقف مشارکتی وقفیست که با هدف موضوعی مشترک و با مشارکت چند واقف انجام می‌شود و واقفان، با هر تعداد و با هر مقدار سرمایه می‌توانند در اینگونه وقف مشارکت نمایند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند در ادامه یکی از ویژگی‌های مهم وقف مشارکتی، گسترش فرهنگ وقف به تمامی سطوح درآمدی جامعه دانست، و اظهار کرد: افراد با هر سطح درآمدی می‌توانند در کار نیک و خداپسندانه مشارکت کنند.

حجت الاسلام قادری همچنین از ثبت ۶ وقف جدید از سال گذشته تا کنون خبر داد و گفت: این تعداد وقف به ارزش بیش از ۳ میلبارد ریال با نیت احداث آشپزخانه مسجد روستای علی آباد علیا، ساخت مسجد و فاطمیه سیریز، زمین پسته برای فعالیت‌های فرهنگی امامزاده ابورضا مطهر آباد انجام شده است ، بر اساس آخرین آمار، شهرستان زرند دارای افزون بر ۳۰۰ موقوفه و ۲۸۰ مسجد است.

رئیس اوقاف و امور خیریه زرند برگزاری همایش تجلیل از واقفان خیراندیش، محافل انس با قرآن، اجرای نیات واقفان، اهدا خون، کوهپیمایی، رونمایی از گنبد امامزاده، افتتاح مجموعه فرهنگی آب باد، از جمله برنامه‌های دهه وقف در شهرستان زرند عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان *** انتشار دهنده : میثم رضازاده