آغاز فاز جدید واکسیناسیون تب برفکی در دام های سنگین زرند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند از آغاز فاز جدید واکسیناسیون تب برفکی در دام های سنگین شهرستان زرند خبرداد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند از آغاز فاز جدید واکسیناسیون تب برفکی در دام های سنگین شهرستان زرند خبرداد.

“حسن لطفعلی پور” در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، از اجرای واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله شهرستان خبر داد و اظهارکرد: پیش بینی می شود در این طرح هزار و ۷۰۰ راس دام سنگین بر علیه بیماری تب برفکی با واکسن وارداتی که سویه های جدید بیماری را نیز شامل می شود، مایه کوبی شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری تب برفکی با سویه جدید در کشور پاکستان و احتمال ورود این سویه در اثر نقل و انتقال دام قاچاق به کشور بایستی در تمام دامداری های صنعتی و روستایی واکسیناسون انجام گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند افزود: با توجه به ضرر و زیان اقتصادی ناشی از شیوع بیماری و کاهش تولید و حتی تلفات دام های کوچک در برابر این بیماری، دامداران با اکیپ‌های واکسیناسیون همکاری لازم را بعمل آورند تا بتوانیم فاز واکسیناسیون را به صورت کامل انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که گفته شد در این فاز از واکسن وارداتی تب برفکی پلی والان استفاده می‌شود که بیشتر سویه های بیماری را شامل می شود.

لطفعلی پور ضمن اشاره به اینکه واکسن بهادار می باشد و دامداران بایستی هزینه واکسن را پرداخت نمایند، تاکید کرد: دامدارانی که در فازهای قبلی واکسن دریافت نکرده اند حساسیت بیشتری نسبت به شیوع بیماری در دادمداری دارند و باید نسبت به تهیه واکسن و نوبت گیری به اداره دامپزشکی مراجعه نمایند.

انتهای پیام/