کلاف در هم تنیده قیمت مرغ در کرمان/بازاری که تنظیم نمی‌شود!

ستاد تنظیم بازار استان کرمان که برای چندمین بار است درباره قیمت مرغ تصمیم می‌گیرد هنوز نتوانسته نرخ مصوب ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان را در استان اجرا کند.

ستاد تنظیم بازار استان کرمان که برای چندمین بار است درباره قیمت مرغ تصمیم می‌گیرد هنوز نتوانسته نرخ مصوب ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان را در استان اجرا کند.

به گزارش صدای زرند، “محمدعلی دهقان” سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان امروز در جلسه تنظیم بازار استان کرمان اظهار داشت: در برخی از استان‌ها مرغ زنده به قیمت هر کیلو ۹ هزار و ۲۰۰ به‌فروش می‌رسد اما قیمت مصرف کننده ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است و در استان کرمان هم باید همین قیمت باشد.

وی با بیان اینکه دولت بر اساس قوانین و مقررات از تولیدکننده و بخش تولیدی حمایت می‌کند، تصریح کرد: محصول سیب درختی و پرتقال کشور در کشور افزایش تولید داشته است و موقعیت خوبی این محصولات برای بازار تنظیم شب عید خریداری شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان گفت: شهریه‌های بالا در برخی از مدارس غیرانتفاعی استان از والدین دریافت شده و باید طی یک هفته آینده نرخ مصوب توسط آموزش و پرورش اعلام و در غیر این‌صورت مصوبه توسط ستاد تنظیم بازار اعلام خواهد شد.

وی ابراز داشت: باید هزینه اضافی به والدین بازگردانده شود و این آخرین مهلت به آموزش و پرورش است و اگر در مدت مقرر نتیجه‌ای حاصل نشود با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

رضا سنجری مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: چند تیم کارشناسی از دستگاه‌های مختلف انتخاب شدند که جریان میزان افت ماهانه مرغ در کشتارگاه‌ها را بسنجند و در این طرح سه مرغداری مورد سنجش قرار گرفت.

“مهدی حسینی‌نژاد” رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال کرمان گفت: بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مرغ زنده ۸ هزار و ۵۵۰ تومان و ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت مصرف کننده تعیین شده است که متاسفانه این قیمت در استان تاکنون رعایت نشده است و تنها یک فروشگاه در کرمان به قیمت مصوب به فروش می‌رساند.

وی عنوان کرد: تعاون روستایی باید برای تنظیم شب عید، سیب درختی و پرتقال را خریداری کند و مکانیزم مالی آن هفته آینده مشخص خواهد شد و اگر تعاون روستایی در تامین مالی در این زمینه با مشکل مواجه شد از اتحادیه‌ها می‌خواهیم در این زمینه ورود پیدا کنند.

حسینی‌نژاد بیان داشت: پپشنهاد و ما این است مانند سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ تن پرتقال و ۷۰۰ تن سیب درختی برای تنظیم بازار شب عید خریداری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: افزایش هر گونه شهریه در مدارس غیر انتفاعی بدون تصویب در جلسه تنظیم بازار استان غیرقانونی است و باید با متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس *** انتشار دهنده : میثم رضازاده