رئیس ستاد زکات شهرستان زرند تأکید کرد:

رونق احیا فریضه زکات در شهرستان زرند در سال جاری

رئیس ستاد زکات شهرستان زرند با ارائه گزارشی کوتاه از روند دریافت و هزینه کرد زکات در این شهرستان، از رونق گرفتن فریضه زکات در بین مردم خبر داد.

رئیس ستاد زکات شهرستان زرند با ارائه گزارشی کوتاه از روند دریافت و هزینه کرد زکات در این شهرستان، از رونق گرفتن فریضه زکات در بین مردم خبر داد.

حجت الاسلام “محمدرضا سلطانی” در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، بیان کرد: کلیه زکات جمع آوری شده بنا به فتوای مقام معظم رهبری در همان محل برای فقرا و نیازمندان و طرح های عام المنفعه هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته در بحث جمع آوری زکات در سطح شهرستان زرند طرحهای زیادی در جهت فقرزدایی و عمران و آبادی روستاها اجرا شده است، گفت: از قبیل این طرح ها می توان به تهیه جهیزیه برای نیازمندان، معیشت، درمان و ساخت و تکمیل مساجد و تکایا، کتابخانه، مراکز قرآنی و بهسازی مدارس اشاره کرد.

حجت الاسلام سلطانی افزود: باتوجه به تک محصولی بودن شهرستان که اغلب محصول پسته می باشد، لذا مردم متدین زرند در بحث پرداخت زکات استقبال بسیار خوبی کردند و هر ساله چندین تن زکات پسته به ستاد زکات پرداخت می شود که همانطور گفته شد در همان روستایی که پرداخت شده است صرف امور نیازمندان می شود.

وی اعلام داشت: در روستاهای زرند اقدام به تشکیل شورای زکات روستا با حضور دهیاران و روحانیت معزز، فرماندهان بسیج، نماینده دامداران، کشاورزان و زنان فعال شده تا در امر احیاء و جمع آوری زکات و هزینه کرد آن رأسا اقدام شود.

سلطانی تصریح داشت: در راستای اجرای طرح شجره طیبه زکات تعداد ۱۰۰ درخت پسته در بهاآباد زرند طی هفته گذشته پلاک گذاری شده و
تاکنون ۸ هزار و ۷۰۰ درخت در سطح شهرستان پلاک گذاری شده است.

رئیس ستاد زکات شهرستان زرند ادامه داد: در سال جاری مردم زرند ۳۰۰ اصله درخت در طرح شجره طیبه و ۳ هزار متر زمین در طرح ارض طیبه به ستاد زکات واگذار کردند و پیش بینی می‌شود با توجه به استقبال مردم از زکات با افزایش ۵۰ درصدی پرداخت زکات تا پایان سال روبرو شویم.

انتهای پیام/