رئیس دانشگاه آزاد زرند:

نام شهیدان را به فضای شهر شهیدپرور و ولایی زرند برگردانید!

در پی برخی کم توجهی‌ها که به صورت خواسته و ناخواسته در نام‌گذاری معابر برخی شهرها به نام شهدا شده بود، دکتر سمنبر میرزایی، رئیس دانشگاه آزاد زرند طی انتشار متنی نسبت به حذف نام شهدا از معابر شهرستان زرند که چندین سال پیش از این اتفاق افتاده است، واکنش نشان داد.

در پی برخی کم‌توجهی‌ها که به صورت خواسته و ناخواسته در نام‌گذاری معابر برخی شهرها به نام شهدای گرانقدر ایران اسلامی شده بود، دکتر “سمنبر میرزایی”، رئیس دانشگاه آزاد زرند، طی انتشار پیامی نسبت به حذف نام شهدا از معابر شهرستان زرند که چندین سال پیش از این، اتفاق افتاده است، واکنش نشان داد.

به گزارش صدای زرند، متن رئیس دانشگاه آزاد زرند پیرامون این موضوع به شرح ذیل می‌باشد:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین»

مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مد ظله العالی): “انگیزه‌هایی وجود دارد، انگیزه‌های بسیار شدیدی وجود دارد تا نام و یاد شهیدان به فراموشی سپرده شود مراقب باشید و نگذارید!”

این روزها که انقلابیون نگران حذف نام و یاد شهیدان از متن جامعه اسلامی و شهیدپرور هستند و یک جلوه آن اقدام شهرداری‌ها در حذف واژه شهید از کنار نام شهیدان در نام‌گذاری‌های کوچه‌ها و خیابان‌هاست، میخواهم بعنوان یک شهروند زرندی نکته‌ای متذکر شوم و مطالبی را تقدیم همشریان عزیزم نمایم.

سال‌ها قبل شهرداری زرند اقدام به نوسازی تابلوهای نام‌گذاری معابر کرد؛ یک برنامه مدون در این راستا حذف کامل “نام شهیدان” نه صرفا کلمه “شهید”!! از کوچه‌ها و خیابان‌های شهرستان بود و به جای نام شهیدان شماره‌گذاری کوچه‌ها صورت گرفت! که این اقدام هیچ‌گونه واکنشی در هیچ بخش از جامعه اعم از نهادهای انقلابی و فرهنگی و مذهبی و اقشار مختلف مردم ایجاد نکرد!!

اما برای اینجانب که در کوچه‌ای متبرک به نام شهید سکونت داشتم در حد یک سوال ساده مطرح شد که چرا این نام‌گذاری‌ها به این شیوه انجام می‌گیرد و نام شهدا حذف می‌شود ولی با وجود این سؤال و گلایه در جمع‌های خانوادگی، آن زمان پروژه بودن شهیدزدایی در این اقدام، قابل باور و تصور نبود! تا اینکه سال‌های اخیر تسطیح قبور مطهر شهیدان مطرح شد و مواضع انقلابیون و از همه مهمتر سخنان روشنگرانه امام خامنه‌ای در خصوص این اقدام شهرداری‌ها زنگ خطر را به شکل جدی به صدا درآورد و مشخص شد که برنامه‌ای در دستور کار برخی مدیران لیبرال غربزده در درون پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ارزش‌زدایی و بخصوص نابودی و تضعیف آرمان‌های بلند انقلابی چون فرهنگ والای جهاد و شهادت وجود دارد و طراحی دقیق شده…

از آن‌زمان کمابیش در همه ایران اسلامی متاسفانه شاهد اجرای این قبیل پروژه‌های شهیدزدابی و قداست‌زدایی از شهدا بوده‌ایم و عجیب و قابل توجه اینکه در شهرستان زرند هم این اتفاق تلخ در حذف نام شهیدان از تابلوهای معابر سال‌ها پیش صورت گرفته بود! و هیچ واکنشی هم در بین مردم و نهادها ایجاد نکرده بود!

اما پس از فوت هاشمی رفسنجانی وقتی بلافاصله شهرداری و شورای شهر زرند نام بخشی از بلوار جمهوری اسلامی را به نام “هاشمی” نام گذاری کردند ذهن بنده درگیر آن حذف نام “شهیدان ” و این اضافه “آیت‌الله” شد و البته صدای انتقاد و سوال بنده هم مثل همیشه به گوش کسی نرسید و فقط جوابی که از برخی افراد مطرح شنیدم این بود که چه می شوه کرد؟!

و اینک بوضوح با برنامه کاملاً آشکار و نقشه لیبرال‌های غربزده در جهت حدف نام “شهید” از معابر و نیز تضعیف جایگاه شهدای گرانقدر با تسطیح قبور مطهر شهدا در گلزارهای شهدا در سراسر کشور مواجه شده‌ایم و امسال اجرای این برنامه شدت و سرعت بیشتری گرفته است و این اقدام شهرداری‌ها و شوراها در سراسر ایران اسلامی بطور هماهنگ در دست اجراست! تازه روشن‌تر می‌شود که برخی مدیران پیشین زرند در پروژه حذف نمادهای انقلاب و دفاع مقدس از بسیاری شهرها و شهرداری‌ها چندین سال جلوتر بوده اند! و با نهایت نرمی و آرام آرام این کار را انجام داده اند! براستی واجب بود که نام جوانان گلگون کفن مدافع خاک و ناموس و دین، از تابلوها حذف شود و نام سوسن و نسترن و نیلوفر و طوطی و… بر تابلوها جلوه‌گری نماید!؟

اکنون از همه شهروندان عزیز زرندی این سوال را می‌پرسم! براستی چرا این اتفاق بی‌هیچ گونه مشکلی بی سر و صدا افتاد و چند سال پیش که موقع تسطیح قبور شهیدان فقط برخی خانواده‌ها مخالفت و مقاومت کردند، کسی نتوانست مانع اجرای این طرح شود؟! و در حذف نام شهیدان از معابر کسی مانع نشد؟

البته ناگفته نماند که در حال حاضر در برخی میادین شهرستان تابلوهای کاشی‌کاری عکس برخی شهیدان پس از پیگیری‌های برخی مسؤولان متعهد و نهادهای انقلابی نصب شده و نیز برخی خیابان‌ها اخیرا بنام شهدا مزین شده که قابل تقدیر فراوان است.

ولی با وجود این اکنون بر همگان روشن شده که مجریان پروژه نوسازی معابر شهری خواسته یا ناخواسته در اجرای برنامه‌های ارزش‌زدایی و دین‌زدایی سهیم و شریکند و متاسفانه سالها، به این طرز فکر مخالف آرمان‌های انقلاب اسلامی و خط امام و ولایت کمک کرده اند!

لذا اینک باید مطالبه عمومی شود که تابلوهای نام شهیدان بر سر کوچه‌های محل سکونت آن عزیزان برگردد تا شبهه این اتهام (شهید‌زدایی) از مسولان کنونی شهرستان که افرادی متعهد به انقلاب اسلامی هستند، برطرف گردد!

 

والسلام علی الشهدا

دکتر سمنبر میرزایی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زرند

 

انتهای پیام/