یادداشت سردبیرالرعایا:

طرح تفکیک شعبان بی مخ ها – بخش اول

در دو قسمت، از سری یادداشت های بخش سردبیرالرعایا به تشریح و تفسیر پیرامون شعبان بی مخ ها پرداخته ایم که در این ادامه، بخش اول و پیرامون “شعبان بی مخ نوع اول” آورده شده است.

در دو قسمت، از سری یادداشت های بخش سردبیرالرعایا به تشریح و تفسیر پیرامون شعبان بی مخ ها پرداخته ایم که در این ادامه، بخش اول و پیرامون “شعبان بی مخ نوع اول” آورده شده است.

صدای زرند – سردبیرالرعایا: به گزارش تفکیکتُ الرعایا، طرح تقسیم سازی و تفکیک نمایی شعبان بی مخ ها به جهت تنویر افکار خصوصی اعلام گردید.

بدون مقدمه: بخش اول – شعبان بی مخ نوع اول

این نوع شعبان بی مخ به وفور در اطراف و اکناف مشاهده گردیده است؛ از مشخصات ظاهری این گونه از شعبان بی مخ ها در دوره قبل از فعالیت، داشتن شلوار خانواده به همراه پیراهن یقه چاک میباشد، که پس از شروع فعالیت، دوره تکامل ظاهری آغاز می‌شود و با ترکیب کت و شلوار قرمز اناری با متعلقات جانبی از قبیل هنذفری و بلوتوث شکل می‌گیرد.

از دیگر مشخصات ظاهری این دست از افراد، می‌توان به تغییر در ترکیب چهره که در ابتدا صورتی چپ تراش و ستاری و در نهایت سیبیل طیبی و محاصنی بسیار زیبای و دائم الآنکادر، اشاره نمود.

این قِسم از شعبان بی مخ ها در دوران جاهلیت محلی خود، به عنوان “نزن بهادُرِ دائم البُگریز” معروف و محبوب بوده اند و عالم خلصه شان با مواد سنتی هویدا می‌گشت و در فصل انتخابات عجیب مورد توجه سیاسیون و لیدرهای پیدا و پنهان حزبی قرار می‌گیرند.

این نوع از شعبان بی مخ ها در موسم تبلیغات انتخاباتی چنان عنان اختیار را از دست می‌دهند که شب و روز را فراموش می‌نمایند و آستین همت را آنگونه تا زیر بغل بالا می‌زنند که قسمتی از موهای آن ناحیه و بوی معطرش قابل روئیت و استشمام است.

در منصفانه ترین شکل ممکن، تعصب شعبان بی مخ های نوع اول در موسم انتخابات و وجدان کاری آنها ایده ال ترین نمونه موردی برای موفقیت یک ارگان، نهاد و اداره در تعصب کاری می‌باشد. در باب تعصبِ شعبان بی مخ ها، همین بس که درصد مریدی حضرت مولانا به شمس، اندکی پایین تر از این دست از افراد می‌باشد.

این گونه خاص از شعبان بی مخ ها، پس از برنده شدن کاندیدای مورد نظر آنقدر صاحب نظر می‌شود که آراء خود را در انتخاب کابینه دولت نیز متاثر می‌داند و به نوعی از نزدیکان و مشاوران استانداران و رُوسای شهر محسوب می‌شوند. این افراد به ظاهر از همه چیز خبر دارند و هر شب خواب وعده هایی که به آنها داده شده را می‌بینند. که مهمترین آنها اشتغال می‌باشد و با ترفندی خاص از طرف مدیران پشت پرده بیشتر به سمتی هدایت می‌شوند که دائم در حال درگیری و بدگویی باشند و به هیچ وجه من الوجوح، شعبان بی مخ ها مشغول بکار نمی‌شوند چون اگر مشغول شوند دیگر وقتی برای دنیای شعبان بی مخی باقی نمی‌ماند.

در واقع شعبان بی مخ ها یا بی پول و بیکارند، یا پول دار و بی عار که در نهایت از سر سادگی و سبک مغزی به شغل ناشریف شعبان بی مخی مبتلا می‌گردند.

معمولا شعبان بی مخ ها در سال دوم پس از انتخابات به دست فراموشی سپرده می‌شوند و در سال سوم و چهارم مجدداً احیاء می‌شوند و معمولاً این گونه خاص در دو سال آخر تهدید به افشاگری و عدم همراهی می‌نمایند اما در نهایت با یک وعده دیگر از نوع نخود سیاه ساندیسی به کار خود ادامه می‌دهند.

در قسمت دوم این یادداشت، به تشریح و تفسیر شعبان بی مخ های سیاسی پرداخته می شود…

انتهای پیام/

انتشار دهنده : میثم رضازاده