جلوگیری از برداشت غیر مجاز آنغوزه شیرین در منطقه هومکار سیریز زرند

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان زرند از جلوگیری با برداشت غیر مجاز آنغوزه شیرین در منطقه هومکار سیریز این شهرستان خبرداد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان زرند از جلوگیری با برداشت غیر مجاز آنغوزه شیرین در منطقه هومکار سیریز این شهرستان خبرداد.

به گزارش صدای زرند، “علی میرزایی” با اعلام اینکه پاسگاه ویژه منابع طبیعی زرند در اجرای عملیات گشت و مراقبت در عرصه های طبیعی منطقه هومکار سیریز با یک فقره برداشت غیر مجاز آنغوزه شیرین ( قبل از برش ریشه و تیغ زنی ) برخور کرد، بیان کرد: پس از انجام بررسی ها و پیگیری و تحقیقات محلی متخلف شناسایی و ضمن جلوگیری از ادامه عملیات، متهم جهت طی مراحل قانونی احضار شد.

وی با اشاره به اینکه به برداشت های غیر مجاز آنغوزه توسط افراد غیر بومی در سالهای گذشته گفت: رویشگاه آنغوزه شیرین در گذشته منطقه سیریز بوده است که در اثر این برداشت های غیر مجاز و عدم احیاء و بذرکاری در خطر نابودی قرار داشته و به همین منظور در سال جاری صدور مجوز بهره برداری در این منطقه ممنوع شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان زرند افزود: در همین راستا افراد غیر بومی با تطمیع تعدادی از دامداران منطقه در صدد برداشت غیر مجاز از باقیمانده بوته های آنغوزه هستند که در همین رابطه در هفته های گذشته یک فقره برداشت غیر مجاز آنغوزه در عرصه های طبیعی حدفاصل سرگدار سیریز و نوق رفسنجان توسط پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان رفسنجان شناسایی و با دامدار متخلف برخورد شده است.

وی تبعیت از قانون و خودداری از برداشت غیر مجاز و سودجویانه محصولات فرعی جنگل و مرتع را تنها راهکار جهت توسعه رویشگاه گیاهان دارویی و صنعتی و جلوگیری از خطر انقراض آنها دانست، ادامه داد: مردم و دامداران برای انجام این عمل باید در این رابطه همکاری و مشارکت کنند.

 

photo 2019 07 13 13 55 51

photo 2019 07 13 13 55 52

photo 2019 07 13 13 55 53

 

انتهای پیام/