رئیس دادگستری زرند:

اداره میراث فرهنگی بازوی قدرتمند پیشگیری از جرم در زرند است

رئیس دادگستری زرند در دیدار رئیس و کارکنان و فعالان حوزه‌های میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، گفت: به میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند به عنوان یک بازوی قدرتمند در اقدامات پیشگیرانه از جرم نگاه می‌کنیم.

رئیس دادگستری زرند در دیدار رئیس و کارکنان و فعالان حوزه‌های میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، گفت: به میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند به عنوان یک بازوی قدرتمند در اقدامات پیشگیرانه از جرم نگاه می‌کنیم.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین “محمود محمدی” با تقدیر از تلاش‌های اداره میراث فرهنگی گفت: با تمام کمبودهایی که وجود دارد، ما هر روز شاهد و ناظر فعالیت های این دستگاه در گوشه و کنار شهرستان هستیم و این اداره توانسته به درستی در مسیر اهداف اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب گام بردارد.

محمدی افزود: وقتی در یک روستا شاهد  گامهای خوبی چه در جهت برگزاری جشنواره های مردمی و چه در ایجاد واحدهای بوم گردی هستیم، به تاثیرات آن در ایجاد شور و نشاط اجتماعی و اشتغال و رونق تولیدات روستایی هم باید توجه کنیم.

وی گفت: این اقدام ها توانسته در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم کمک موثری نماید و به همین خاطر است که دستگاه قضایی شهرستان طی ۳ سال گذشته بیشترین همکاری و تعامل را با میراث داشته بطوری که بیشترین بازدید هایی که طی سال گذشته دستگاه قضائی از فعالیت دستگاه‌های اجرایی داشته است  مربوط به اقدامات میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری  بوده است.

رئیس دستگاه قضایی شهرستان با تاکید بر حمایت از سرمایه گزارانی که به رونق اقتصادی شهرستان کمک می کنند، افزود: برای رفع مشکلات و موانع بر سر راه این صنعت جلسات متعددی  برگزار و قدمهای خوبی هم برداشته شده است.

محمدی با اظهار گلایه از ضعف امکانات اداری میراث فرهنگی زرند گفت: هم دادستان محترم و هم اینجانب از امکانات اداری میراث زرند بازدید کرده ایم، در حالی که این اداره هنوز نه یک مکان اداری دارد نه خودرو دارد و حتی از اقل امکانات اداری نیز برخوردار نیست.

وی افزود: اما با این وجود با انگیزه فراوان برخلاف انتظار که میگویند باید برای انجام کار حتما بودجه های آنچنانی باشد، برای رشد و توسعه گردشگری و احیای صنایع دستی و روستایی و معرفی جاذبه‌های تاریخی و نیز جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران قدم های موثری بر می‌دارد.

“محمد اسلامی” رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند هم در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای حادثه ۷ تیر گفت: ما بیشترین حمایت را از دستگاه انقلابی قضائی در تحقق اهداف کمیته گردشگری اقتصاد مقاومتی داشته ایم و اگر این نگاه نبود امروز شاهد حضور سرمایه‌گذاران متعدد و رقابت برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نبودیم.

اسلامی افزود: به جرات می توان گفت  کسب موفقیت های ما مدیون نگاه حمایتی دستگاه قضایی و سایر نهادهای انقلابی در شهرستان است.

همچنین در این دیدار تعدادی از فعالان سه حوزه به بیان دیدگاهها و مشکلات خود پرداختند که رئیس دستگاه قضایی هم برای رفع موانع سرمایه گزاران و فعالان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قول مساعد داد.

انتهای پیام/

انتشار دهنده : میثم رضازاده