دادستان زرند:

زرند در ۴ سال گذشته رتبه برتر استان از لحاظ پیشگیری از وقوع جرم را داشته است

دادستان عمومی و انقلاب زرند با بیان اینکه در ۴ سال گذشته شهرستان زرند در زمینه پیشگیری از وقوع جرم رتبه اول در استان را کسب کرده است، اظهارداشت: وقتی به صورت میدانی و محله‌ای جرائم و مشکلات را بررسی می‌کنیم متوجه این موضوع می‌شویم که از لحاظ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان کاهش داشته‌ایم.

دادستان زرند با بیان اینکه در ۴ سال گذشته شهرستان زرند در زمینه پیشگیری از وقوع جرم رتبه اول در استان را کسب کرده است، اظهارداشت: وقتی به صورت میدانی و محله‌ای جرائم و مشکلات را بررسی می‌کنیم متوجه این موضوع می‌شویم که از لحاظ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان کاهش داشته‌ایم.

به گزارش صدای زرند، “سیدمهدی قویدل” دادستان عمومی و انقلاب زرند، در نشست خبری با اصحاب رسانه زرند با تاکید بر فعالیت زیاد پرسنل این دادسرا، بیان کرد: پرونده‌های قضایی ما اکثراً محرمانه هستند و این باعث می‌شود زحمات همکاران ما دیده نشود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل برداشت پسته و انجام تدابیر لازم در زمینه کاهش وقوع سرقت‌ها در این روزها، تصریح کرد: در سال جاری برای تمام نگهبانان باغات پسته کارت شناسایی صادر خواهد شد و از همه آن‌ها گواهی عدم‌سوپیشینه گرفته می‌شود و موارد مرتبط با این افراد در شورای پیشگیری از وقوع جرم مطرح خواهد شد.

قویدل افزود: در سال جاری اختلافات خانوادگی، اعتیاد، فضای مجازی و طلاق نیز از دیگر موضوعاتی هستند که در اولویت شورای پیشگیری از وقوع جرم قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید مطالبه‌گر دستگاه قضایی باشند، بیان داشت: در سال گذشته ۹۲ نفر از زندانیان از زندان زرند آزاده شده‌اند که برای آزادسازی این افراد، کمک خیرین هم راهکشا بوده است.

قویدل با ارائه گزارشی از برخورد دستگاه قضایی شهرستان زرند با افراد خاطی در ارتباط با احتکار، تصرف اراضی دولتی و بهره‌برداری غیرمجاز از چاه‌های کشاورزی، بیان‌داشت: در سال گذشته ۷۰۰ هکتار از اراضی دولتی در این شهرستان رفع تصرف و ۱۵ مغازه، ۱۴ انبار، ۵ مرکز توزیع گوشت قرمز و ۶ مرکز توزیع گوشت مرغ پلمپ و ۵ هزار و ۹۳۶ میله آهن توقیف و ۹ تن گوشت مرغ احتکار شده کشف و در بین مردم توزیع شد، همچنین  ۲۷ حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته در این شهرستان مسدود شدند.

وی به رفع مشکلات ساکنین مسکن مهر زرند اشاره کرد و افزود: از ۵۰۰ واحد مسکن مهر زرند ۱۲۵ واحد باقی مانده بود که این موضوع در دستور دستگاه قضایی قرار گرفت و در حال حاضر تنها جزئی‌کاری ۳ واحد باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ بحث گردشگری به صورت جدی در دستورِ کار دستگاه قضایی شهرستان قرار گرفته است، تصریح داشت: ۶۴ سمن در سطح شهرستان شناسایی شده است و برنامه‌ریزی شده تا از این سمن‌ها در بحث پشگیری از وقوع جرم استفاده شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با بیان اینکه شهرستان زرند از نظر پیشگیری از وقوع جرم به ۶ منطقه تقسیم شده است، خاطرنشان داشت: همشهریان زرندی می‌توانند در راستای کاهش وقوع جرم، در سامانه ‹سجام› به عنوان دیدبان‌های پیشگیری ثبت‌نام کنند، که در حال حاضر از نظر ثبت‌نام در این سامانه، شهرستان زرند در جایگاه اول نسبت به استان قرار دارد.

قویدل شهرستان زرند را از لحاظ امنیت در بین شهرستان‌های استان در رتبه بالایی دانست و اظهارداشت: تشکیل شورای معتمدین پلیس، احیاء ستاد امر به معروف و نهی از منکر، جلوگیری از هنجارشکنی‌ها و… از دیگر کارهایی است که طی سال جاری در این شهرستان در حال انجام می‌باشد.

 

انتهای پیام/

خبرنگار: احمدرضا ملکی /// تنظیم و انتشار خبر: جواد زمانی