باروری ۳۳ هزار هکتار از باغات پسته زرند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار از باغات زرند به کشت پسته اختصاص دارد که ۳۳ هزار هکتار آن بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار از باغات زرند به کشت پسته اختصاص دارد که ۳۳ هزار هکتار آن بارور است.

“علی زارعی” در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، با اشاره به اینکه سال زراعی گذشته سال بسیار بدی برای پسته داران زرندی بود، اظهارکرد: سال گذشته تنها ۲۵۰ تن پسته از باغات این شهرستان برداشت شد.

وی با اعلام اینکه در سال زراعی جاری محصول پسته خوبی پیش بینی می شد که متأسفانه با باز شدن خوشه ها و وزش طوفان به این محصول در شهرستان زرند خسارت وارد شده است، گفت: امسال پیش بینی برداشت ۲۰ تا ۲۲ هزار تن پسته از باغات این شهرستان می شود.

مدیر جهاد کشاورزی زرند افزود: مهم‌ترین ارقام پسته تولیدی زرند فندقی، کله قوچی، احمد آقایی، ممتاز، کریم آبادی، خنجری و بادومی، رضایی و نصراللهی است.

وی بیان اینکه سطح زیرکشت باغات پسته این شهرستان ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار می باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل تغییر نوع ارقام پسته شهرستان زرند ۳۳ هزار هکتار باغات پسته این شهرستان بارور هستند.

زارعی با تأکید بر اینکه حدود ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات پسته این شهرستان به آبیاری های نوین مجهز شده اند، ادامه داد: در سال گذشته نیز ۷۵۰ هکتار از باغات پسته این شهرستان به آبیاری های نوین مجهز شد.

وی تأکید کرد: قیمت محصول پسته در شهرستان زرند بیش از ۱۰۰ هزار تومان است و روستای روح آباد بهترین کیفیت پسته را در سطح این شهرستان دارا است.

انتهای پیام/