اولین مرکز نگهداری شبانه روزی اوتیسم جنوب شرق کشور افتتاح شد

نخستین مرکز اقامتی_مراقبتی نگهداری شبانه روزی طیف اوتیسم جنوب شرق کشور با حضور مدیرکل بهزیستی کرمان و جمعی از مسئولان در کرمان افتتاح شد.

نخستین مرکز اقامتی_مراقبتی نگهداری شبانه روزی طیف اوتیسم جنوب شرق کشور با حضور مدیرکل بهزیستی کرمان و جمعی از مسئولان در کرمان افتتاح شد.

به گزارش صدای زرند، مرکز اقامت موقت طیف اوتیسم مهر آفتاب وابسته به خیریه راه‌های ماندگار امید کریمان امروز (چهارشنبه) به همت بهزیستی استان کرمان با زیر بنای ۲۲۰ مترمربع و ظرفیت ۱۵ نفر با حضور مدیر کل بهزیستی استان کرمان و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

این مرکز بنا بر نیاز کودکان دارای اختلال اوتیسم و خانواده‌های آنان و با هدف ارائه خدمات توانبخشی، مراقبتی، رفتار درمانی و مشاوره با حضور پرستار، بهیار، مددکار و روانشناس راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در آئین افتتاحیه این مرکز با اشاره به اینکه خوشبختانه در استان کرمان مراکز آموزشی طیف اوتیسم به اندازه نیاز استان طراحی شده است افزود: طی هفت سال گذشته ۹ مرکز طیف اوتیسم در کرمان راه اندازی شده است.

“عباس صادق زاده” راه اندازی این چنین مراکز در سطح استان را یک حرکت انسانی در کنار خانواده‌های دارای فرزند دچار اوتیسم دانست و گفت: در مراکز اقامتی موقت پیوند بین فرزند و خانواده ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه این مرکز اولین مرکزی است که صرفاً به بحث نگهداری موقت می‌پردازد گفت: کمتر از ۱۰ سال است که در حوزه ارائه خدمات به طیف اختلالات اوتیسم ورود کرده‌ایم و این اختلال در سطح جامعه در حال رشد است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تاکید بر حرفه آموزی افراد دارای اوتیسم در سن نوجوانی و بلوغ بیان داشت: نخستین مرکز حرفه آموزی در کرمان برای این افراد راه اندازی شده است.

صادق زاده یادآورشد: مرکز اقامتی_مراقبتی نگهداری موقت شبانه روزی طیف اوتیسم جنوب شرق نمونه‌ای از تلاش و همت همه خیرین در سطح جنوب شرق کشور است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آموزش‌ها و خدمات مربوط به دوران کودکی افراد دارای اوتیسم ارائه می‌شوند گفت: باید مراکز متناسب با دوره بلوغ و بزرگسالی این افراد برای ارائه خدمات در دوران بزرگسالی راه اندازی شود.

💥اولین مرکز نگهداری شبانه روزی اوتیسم جنوب شرق کشور افتتاح شد3 💥اولین مرکز نگهداری شبانه روزی اوتیسم جنوب شرق کشور افتتاح شد2 💥اولین مرکز نگهداری شبانه روزی اوتیسم جنوب شرق کشور افتتاح شد 💥اولین مرکز نگهداری شبانه روزی اوتیسم جنوب شرق کشور افتتاح شد0

انتهای پیام/

منبع : ایرنا *** انتشار دهنده : میثم رضازاده