تشدید نظارت دامپزشکی زرند به مناسبت ماه رمضان

رئیس اداره دامپزشکی زرند از تشدید طرح نظارت این اداره به مناسبت ماه رمضان در زرند خبر داد.

رئیس اداره دامپزشکی زرند از تشدید طرح نظارت این اداره به مناسبت ماه رمضان در زرند خبر داد.

“حسن لطفعلی پور” در گفتگو با خبرنگار صدای زرند در این باره بیان داشت: با توجه به افزایش عرضه و تقاضای فرآورده های خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان، نظارت های دامپزشکی بر واحدهای تولید، توزیع، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی بیشتر خواهد شد.

وی در خصوص نحوه اجرای این طرح گفت: این طرح از دو روز قبل از ماه مبارک آغاز و تا پایان ماه رمضان به صورت اکیپ های سیار و ثابت در حال اجرا می باشد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند افزود: مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، مراکز نگهداری (سردخانه ها)، رستوران ها و آشپزخانه ها، ناوگان حمل و نقل و کارگاههای بسته بندی شهرستان مورد بازرسی بهداشتی قرار می گیرند.

وی در خصوص مخاطرات بهداشتی مصرف فرآورده های ناسالم و فاسد تصریح کرد: بسیاری از مسمومیت های غذایی و بیماری های متابولیکی در اثر مصرف فرآورده های غیرقابل مصرف، در انسان به وجود می آیند که مصرف کنندگان باید هنگام خرید توجه لازم به شرایط بهداشتی نگهداری و سلامت فراورده مورد مصرف را داشته باشند.

لطفعلی پور به شهروندان توصیه کرد: فرآورده های دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری نموده و به تاریخ تولید و انقضاء که بر روی لیبل و برچسب آن نصب شده است توجه نمایند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند در پایان با اعلام این موضوع که هرگونه تهدید علیه بهداشت عمومی جرم محسوب می شود از همشهریان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه عرضه فرآورده های خام دامی به اداره دامپزشکی با شماره تلفن ۳۳۴۸۹۰۱۸ اطلاع دهند تا با متخلفین برابر ضوابط برخورد قانونی صورت پذیرد.

انتهای پیام/