در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مطرح شد/

هشدار استاندار کرمان نسبت به ساخت و ساز روی مسیل‌ها در شهرهای استان

استاندار کرمان گفت: خیلی از شهرهای استان از جمله شهر کرمان مسیل‌هایی داشتند که بعضا روی آنها ساخت و ساز شده و در صورت بارندگی شدید با مشکل برخورد می‌کنیم، لذا باید در اسرع وقت این موارد را ساماندهی کنیم.

استاندار کرمان گفت: خیلی از شهرهای استان از جمله شهر کرمان مسیل‌هایی داشتند که بعضا روی آنها ساخت و ساز شده و در صورت بارندگی شدید با مشکل برخورد می‌کنیم، لذا باید در اسرع وقت این موارد را ساماندهی کنیم.

به گزارش صدای زرند، “محمدجواد فدائی” صبح امروز در نشست شواری هماهنگی مدیریت بحران استان با محوریت ارسال کمک‌های مورد نیاز استان‌های آسیب‌دیده از سیل اظهار داشت: پیرو تماس معاون وزیر کشور جهت کمک به استان سیل زده خوزستان، طی تماس تلفنی با استاندار خوزستان اقلام مورد نیاز و ضروری را پتو، مواد غذایی و سرویس‌های بهداشتی سیار اعلام کردند.

استاندار کرمان بیان کرد: کمک به استان‌هایی که در معرض آسیب قرار گرفتند از همان روز اول برنامه‌ریزی انجام دادیم و با اکثر استان‌های آسیب دیده از سیل جهت ارسال اقلام مورد نیاز ارتباط داشتیم و مواردی هم ارسال شده است.

فدائی عنوان کرد: طبق اعلام استاندار خوزستان با توجه به اینکه روستاها و شهرها به دلیل سیل تخلیه شده‌اند، اکنون نیازمند سرویس‌های بهداشتی هستند.

وی ابراز داشت: واحدهای تولیدی که اقلام مورد نیاز آسیب‌دیده‌های ناشی از سیل را شامل مواد غذایی، موکت و پتو و … را می‌تواند تهیه کنند، کمک‌ها را طی دو روز آینده در اختیار هلال‌احمر استان قرار دهند.

استاندار کرمان ادامه داد: همچنین واحدهای صنعتی بزرگ استان اقلام اعلامی شامل چادر، پتو، مواد غذایی و سرویس بهداشتی سیار را در اختیار هلال‌احمر قرار دهند که به خوزستان فرستاده شود.

فدائی گفت: کمیته امداد مازاد بر کمک‌هایی که به افراد تحت پوشش این نهاد در خوزستان دارد در اختیار هلال‌احمر قرار دهد تا توزیع صورت گیرد.

وی ابراز داشت: خیلی از شهرهای استان از جمله شهر کرمان نیز مسیل‌هایی داشتند که بعضا روی آنها ساخت و ساز شده و در صورت بارندگی شدید نیز با مشکل برخورد می‌کنیم، لذا باید در اسرع وقت این موارد را ساماندهی کنیم.

استاندار کرمان عنوان کرد: فرمانداران برنامه حفاظت از حریم رودخانه‌ها و ساخت و سازها در مسیل‌ها را در اختیار استانداری قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع : فارس *** انتشار دهنده : میثم رضازاده