امام جمعه زرند:

مبنای شعار سال قران است / مدیریت ناکارآمد علت سیل های اخیر در کشور است

آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه زرند با حضور پرشور مردم ولایی این شهر برگزار شد و امام جمعه زرند در خطبه های این نماز با تاکید بر اهمیت شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری، مبنای شعار سال را قرانی دانست.

آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه زرند با حضور پرشور مردم ولایی این شهر برگزار شد و امام جمعه زرند در خطبه های این نماز با تاکید بر اهمیت شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری، مبنای شعار سال را قرانی دانست.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین “علی ابراهیمی” با تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان در سیل های اخیر، در مورد شعار سال بیان داشت: برای درک اهمیت شعار حکیمانه مقام معظم رهبری که دوای درد مشکلات اقتصادی کشور است باید مبنای این شعار را در نظر بگیریم.

وی افزود: تولید در سخن مقام معظم رهبری تنها تولید صنعتی نبوده است و تولیدات کشاورزی، صنایع دستی و دیگر موارد کوچک و بزرگ نیز مورد تاکید بوده است که البته تولیدات دانش بنیان اهمیت متفاوتی دارند.

امام جمعه زرند گفت: کشور ما سالهاست که درگیر جنگ اقتصادی است و مقام معظم رهبری این جنگ را بارها تذکر داده است ولی برخی از مسئولین این حرف را باور نداشته اند، اما اکنون همه به باور رسیده ایم که در یک جنگِ ناجوانمردانهِ اقتصادی هستیم.

حجت الاسلام ابراهیمی با تمسک به آیات و روایات اظهارداشت: برخی معتقدند که در این جنگ اقتصادی باید در مقابل دشمن سر تسلیم فرود آوریم اما این تسلیم شدن بنا به گفته امیرالمومنین (ع) یعنی وابستگی، و وابستگی اسارت می آورد.

وی افزود: در قران خداوند هم نمیخواهد که کفار بر مسلمان تسلت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشند. اکنون کفار بر ما تسلت سیاسی و فرهنگی ندارند اما در مسائل اقتصادی ما تحت تاثیر کفار هستیم که یکی از اهداف شعار سال هم این است که از نظر اقتصادی تحت تسلت کفار نباشیم و ما اگر وابستگی اقتصادی به کفار داشته باشیم تسلت سیاسی و فرهنگی هم بر ما اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری به عنوان یک فرد نخبه و آشنا به جنبه های مختلف کشور به مسائل اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: ما باید بدانیم که شعارهای سال مانند فتوا هستند و تمام کسانی که توان حرکت در این مسیر را دارند، مخاطب کلام مقام معظم رهبری هستند و باید این حرف را عملی کنند و فقط شعار ندهیم و بدانیم عملی کردن حرف رهبری نزد خدا اجری بزرگ دارد.

وی افزود: هر کسی در توان خودش باید در محقق شدن شعار سال تلاش کند و کشور را از وابستگی و نیاز به بیگانه نجات دهد و رونق تولید بنا به گفته مقام معظم رهبری با مدیریت مجاهدانه عملی خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرند با اشاره به وقوع سیل های شدید در چند روز اخیر، اظهارداشت: این سیل ها برای ما درس عبرت های زیادی داشت. سیلاب استان گلستان در ۷۰ سال اخیر بی سابقه بود و مدیران فکر نمی کردند که پر کردن مسیر عبور سیلاب در دوران خشکسالی در شیراز بعد از چندین سال این چنین سبب بروز حادثه شود.

وی گفت: برکت این بارندگی ها برای ما پر شدن مخازن سدها بود اما مدیریت های اشتباه خسارات جانی و مالی زیادی برای ما به همراه داشت. در شهر زرند هم رودخانه ماهانی بخاطر خشکسالی های اخیر پر شده است ولی اگر یک زمانی بارندگی ها شدید شوند چه کسی جوابگوی خسارات احتمالی خواهد بود؟

ابراهیمی با بیان اینکه عده ای سودجو رودخانه را هم می فروشند، اظهارداشت: اما با وجود این مشکلات و ناکارآمدی ها، همت هموطنان و نهادهای انقلابی برای کمک رسانی به مردم آسیب دیده بسیار مناسب و قابل تقدیر بود.

وی با بیان اینکه آمریکا به هیچ چیز رحم نمی کند و ترامپ به قوانین بین المللی پایبند نیست و نمی توان با او مذاکره کرد، گفت: آمریکایی ها در یک خوش خدمتی “بلندی های جولان” در منطقه اسلامی را به اسرائیلی ها بخشیدند. این منطقه به دلیل بلندی، تسلت خوبی به منطقه دارد و منطقه ای نفت خیز و خوش آب و هوا و حاصلخیز است.

وی در پایان خطبه ها با تاکید بر اینکه شهرستان زرند یک شهرستان مذهبی و دینی است، گفت: متاسفانه مشروبات الکی روز به روز در جامعه ما در حال افزایش است و وقوع سرقت نیز در زرند به دلیل کاهش درآمدها و نبود محصول پسته در حال افزایش است که کاهش این معضلات توجه مردم و مسئولین را می طلبد.

انتهای پیام/

انتشار دهنده : میثم رضازاده