مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان:

فعال بودن ۱۸ گسل زلزله در استان کرمان

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان در نشست آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایا شهرستانهای زرند و کوهبنان از فعال بودن ۱۸ گسل زلزله در استان کرمان خبرداد.

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان در نشست آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایا شهرستانهای زرند و کوهبنان از فعال بودن ۱۸ گسل زلزله در استان کرمان خبرداد.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان زرند، “مجید سعیدی” در این نشست اظهارکرد: استان کرمان همیشه مورد تهدید جدی زلزله و خشکسالی بوده است که امروزه متاسفانه بحث گرد و غبار و ریز گردها نیز اضافه شده است که میطلبد بیش از پیش آمادگی کامل در مواجهه با این بلایای طبیعی و در هنگام وقوع بحران را داشته باشیم.

وی افزود: اعتقاد ما در قدم اول مواجهه با بحران در بحث پیشگیری میباشد که در همین راستا اداره کل بحران استان کرمان برای اولین بار اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایا را در سطح استان کرده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان خاطرنشان کرد: بهترین اقداماتی که در حین و قبل از وقوع حوادث می توان انجام داد؛ راه‌های کمک رسانی به افراد جامعه، ارائه اطلاعات از برنامه‌های دولت جهت یاری رساندن به جامعه، آگاهی از علائم خاص اخطار رسانی بحران، نحوه اقدام در خصوص احداث سرپناه، حفظ معیشت تا دریافت کمک های ارسالی، آگاهی از مشکلات دولت در مواقع بحران و … از موارد آموزش های مدیریت بحران می باشد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۲۵ گسل زلزله در استان کرمان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۸ گسل فعال می باشند و با توجه به اهمیت این موضوع، متأسفانه استان کرمان از فقدان یک طرح جامع مقابله با زلزله رنج میبرد.

سعیدی با اعلام اینکه این اداره کل به صورت منظم و مستمر با پژوهشگران و نخبگان و صاحب نظران در حال مذاکره، ارتباط و استفاده از ایده ها و تجربه های آنان است، تصریح کرد: طرح جامع گسل شناسی استان کرمان با همکاری پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله ایران تهیه می شود.

وی در پایان به موضوع مصوبه هیئت وزیران در خصوص امهال وامهای کشاورزی پرداخت و ضعف کارشناسی شدید در این موضوع را یکی از دلایل اجرایی نشدن این مصوبه تاکنون دانست و از پیگیری مستقیم دکتر فدایی استاندار کرمان از مبادی هیئت وزیران و ریاست جمهوری خبر داد و اظهار امیدواری کرد: بزودی دغدغه مردم در وامهای کشاورزی کاسته شود و مصوبه امهال وامهای کشاورزی انجام شود.

انتهای پیام/