مدیر کل دامپزشکی استان کرمان:

معرفی ۳ واحد مرغداری متخلف در زرند و کرمان به مراجع قضایی

سه واحد مرغداری متخلف در کرمان و زرند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سه واحد مرغداری متخلف در کرمان و زرند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش صدای زرند، “حسین رشیدی” مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: این واحدها به علت انتقال مرغ زنده به سیستان و بلوچستان و در نهایت به خارج از مرز های شرقی متخلف شناخته وبه مراجع قضایی معرفی شدند.

رشیدی با اشاره به ناهمخوانی میزان جوجه‌ریزی و کشتار در این واحدهای متخلف افزود: این واحدها از تحویل ۳۰ تا ۵۰ درصد میزان جوجه ریزی خودداری کرد که این میزان در مقایسه با تعهد جوجه ریزی اختلاف زیادی دارد و حتی تلفات هم در حد ۳ تا ۵ درصد است که هر کدام ۱۰ تا ۱۵ هزار قطعه را برای کشتار تحویل نداده اند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمان هم با اشاره به نظارت کارشناسان دامپزشکی بر همه مراحل از تولید جوجه تا حمل مرغ به کشتارگاه و عرضه آن افزود: در صورت وجود اختلاف چشمگیر بین میزان جوجه‌ریزی و کشتار ، مرغدار به مراجع قضایی معرفی می‌شود.
رفیعی همچنین گفت: در ۱۱ ماه اخیر ، ۲۰ میلیون و ۸۷۵ هزار قطعه جوجه یک‌روزه در هزار و ۳۶۴ واحد پرورش مرغ گوشتی استان ، تحت نظارت دامپزشکی قرار گرفتند که بیشترین میزان جوجه‌ریزی به ترتیب در شهرستان های کرمان ، رفسنجان و سیرجان و کمترین آن در شهرستان ریگان بود.

 

انتهای پیام/

منبع: صدا و سیما *** انتشار: بارانا