اجرای فاز جدید واکسیناسیون تب برفکی گاوی در شهرستان زرند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند از اجرای فاز جدید واکسیناسیون تب برفکی گاوی در شهرستان زرند خبرداد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند از اجرای فاز جدید واکسیناسیون تب برفکی گاوی در شهرستان زرند خبرداد.

“حسن لطفعلی پور” در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، اظهارکرد: با توجه به شیوع بیماری تب برفکی در برخی از مناطق کشور و به منظور پیشگیری از ورود این بیماری به شهرستان و دامداری های صنعتی، فاز جدید واکسیناسیون تب برفکی با واکسن وارداتی در حال انجام می باشد.

وی افزود: این واکسن توسط سازمان دامپزشکی کشور وارد گردیده و ایمنی خوبی بر علیه اکثر سویه های بیماری تب برفکی ایجاد می کند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند تأکید کرد: بدلیل ایجاد خساراتی که این بیماری در دامداری های صنعتی ایجاد می کند، گاوداران هر چه سریع تر نسبت به تهیه واکسن از اداره دامپزشکی و اخذ نوبت واکسیناسیون اقدام نمایند.

وی با بیان به این موضوع که خوشبختانه بدلیل همکاری خوب دامداران در فازهای قبلی و انجام به موقع واکسیناسیون هنوز موردی از این بیماری در شهرستان گزارش نشده است، تصریح کرد: پیش بینی می شو در این فاز هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین مایه کوبی شوند.

لطفعلی پور یادآور شد: دامدارن محترم باید توجه داشته باشند که برای بالا بردن و پایداری سطح ایمنی بایستی کلیه دام های موجود واکسینه شوند و همچنین انجام اقدامات بهداشتی و کنترل تردد دام های بدون هویت را مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/