مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان:

محور زرند-کرمان به زودی افتتاح می شود

بلوردی مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد بهره ‌برداری محور «کرمان-زرند» گفت: با توجه به مشکلات فنی که داشتیم بدقول شدیم و پروژه طبق برنامه زمان‌بندی افتتاح نشد و حدود هفت کیلومتر از این راه مانده است که عملیات اجرایی آن دوباره آغاز شده و به زودی افتتاح می‌شود.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد بهره ‌برداری محور «کرمان-زرند» گفت: با توجه به مشکلات فنی که داشتیم بدقول شدیم و پروژه طبق برنامه زمان‌بندی افتتاح نشد و حدود هفت کیلومتر از این راه مانده است که عملیات اجرایی آن دوباره آغاز شده و به زودی افتتاح می‌شود.

JadeZarand

به گزارش صدای زرند، “محمد مهدی بلوردی” ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران گفت: استان کرمان در سال ۵۶ و قبل از انقلاب دارای هزار و ۴۸۱ کیلومتر راه آسفالته بود این میزان تا پایان سال ۹۶ به حدود ۹ هزار و ۳۴۲ کیلومتر در شمال استان رسیده است.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: قبل از انقلاب در استان کرمان بزرگ راه وجود نداشته است اما امروز حدود هزار و ۶۵۷ کیلومتر بزرگ راه در شمال استان کرمان ایجاد شده است.

بلوردی گفت: با حدود ۱۵۰ کیلومتر بزرگ راه در جنوب استان کرمان در کل استان هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگ راه داریم که استان کرمان از نظر طول بزرگ راهها رتبه اول کشور را دارد و جز استان های موفق کشور است.

وی در ادامه در خصوص وضعیت محورهای مواصلاتی استان کرمان افزود: تمام روکش های آسفالت جاده ها براساس حجم ترافیک است و بیش از ۳۵ هزار و ۶۰۰ دستگاه پل در جاده ها بعد از انقلاب در استان کرمان در طول راه ها ساخته شده است.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمان در مورد بهره ‌برداری محور «زرند-کرمان» افزود: با توجه به مشکلات فنی که داشتیم بدقول شدیم و پروژه طبق برنامه زمان‌بندی افتتاح نشد و حدود هفت کیلومتر از این راه مانده است که عملیات اجرایی آن دوباره آغاز شده و به زودی افتتاح می‌شود.

وی گفت: کل بدهی که به پیمانکاران راه در استان داریم حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است که حدود ۷۰ میلیارد تومان در حوزه راه روستایی و حدود ۸۰ میلیارد تومان در حوزه راه‌های اصلی است. حدود ۴۰ میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران در استان در سال جاری بوده است و عمده بدهی مالیاتی با پیمانکاران تهاتر و تسویه شد.

بلوردی افزود: در بحث واگذاری زمین به جوانان برای جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهرها، در خیلی از روستاها دولت زمین ندارد اما در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، با همکاری بنیاد مسکن زمین واگذار می کنیم.

وی افزود: در حوزه زمین شهری، تمام اراضی دولتی به نام سازمان زمین و مسکن است که در استان ها این سازمان را نداریم و اداره راه و شهرسازی را داریم.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمان در مورد تسهیلات در بافت های فرسوده افزود: ۵۰ میلیون تومان وام به ازای هر واحد در بافت فرسوده بدون سپرده بانکی پرداخت می‌شود که مدت بازپرداخت این وام دو ساله است. برای بازسازی بافت فرسوده شهر کرمان تسهیلات بسیار خوبی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/