زرند به خاستگاه علاقه‌مندان به دیدن زاغ بور تبدیل می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زرند، این شهرستان را یکی از زیستگاه‌های «زاغ بور» اعلام کرد و حضور این گونه کمیاب در شهرستان زرند را به عنوان فرصتی برای جذب گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی دانست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زرند، این شهرستان را یکی از زیستگاه‌های «زاغ بور» اعلام کرد و حضور این گونه کمیاب در شهرستان زرند را به عنوان فرصتی برای جذب گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی دانست.

به گزارش صدای زرند “محمد اسلامی” با اشاره به اینکه پرنده «زاغ بور» از جمله کمیاب‌ترین و ارزشمندترین پرندگان جهان محسوب می‌شود، گفت: به جز نواحی در استان‌های سمنان، یزد، خراسان جنوبی و بخش‌هایی از استان کرمان زیستگاه دیگری از این پرنده در جای دیگری مشاهده نشده است و بر همین اساس است که زاغ بور را پرنده بومی ایران می‌دانند.

ضمن نشستی که با حضور مهندس صحتی رئیس اداره محیط طبیعی استان، محمدرضا قندی فرمانده یگان حفاظت اداره محیط زیست زرند و دکتر نجفی رئیس موسسه هفتواد کریمان به اتفاق ۲۶ نفر از راهنمایان و علاقمندان به طبیعت‌گردی در “دهکده تفریحی گردشگری احمداباد” برگزار شد، محمداسلامی رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری زرند با اعلام مطلب فوق افزود: اولین «جشنواره زاغ بور» در شهرستان زرند برگزار خواهد شد و نام این جشنواره در تقویم جشنواره‌های سال ۹۸ به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی زرند بیان داشت: هدف ما معرفی این نوع پرنده کمیاب و ارزشمند و اطلاع‌رسانی به مردم برای حمایت و حفاظت از این گونه‌ی جانوری است، ضمن آنکه در ورای اهداف این جشنواره بحث جذب گردشگران داخلی و خارجی را برای بازدید از زیستگاه این پرنده را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس اداره محیط طبیعی استان هم بیان داشت: اینکه در شهرستان زرند شاهد تلاش‌های زیادی برای رونق صنعت گردشگری هستیم ارزشمند است.

مهندس صحتی با استقبال از پیشنهاد میراث فرهنگی شهرستان زرند جهت برگزاری اولین جشنواره زاغ بور در زرند، گفت: ما آماده همکاری با اداره میراث فرهنگی شهرستان زرند برای اجرای هرچه باشکوه این جشنواره هستیم.

مدیر موسسه هفتواد کویر هم که مدیریت برگزاری اولین تور پرنده‌نگری زاغ بور را در شهرستان زرند برعهده داشت در این نشست گفت: شهرستان زرند با برگزاری بیش از ۲۸ جشنواره در سال ۹۷ به تنهایی در صدر شهرهای برگزارکننده‌ی جشنواره‌های کشوری قرار دارد و خوشحالیم که برای سال ۹۸ هم تعداد ۴۰ جشنواره و رویداد در این شهرستان برگزار خواهد شد.

دکتر نجفی گفت: این جشنواره‌ها می‌تواند نقش موثری در رونق اقتصادی و رشد فرهنگی مناطق مختلف ایفا نماید.

این استاد دانشگاه گفت: شهرستان زرند از هر جاذبه‌ای به خوبی استفاده می‌کند و برای جذب و رونق گردشگری، هدف‌گزاری مطلوبی در نظر گرفته که امیدواری را در بین تمامی دوستداران میراث تاریخی و طبیعی استان برای این که تبدیل به قطب گردشگری شود بوجود آورده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره محیط زیست زرند نیز گفت: زاغ بور گونه‌ی کمیاب و ارزشمندی است. این پرنده‌ی زیبا بصورت تک زی زندگی می‌کند و تحت مراقبت یگان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

محمدرضا قندی افزود: تنوع محیط زیست شهرستان زرند می‌تواند به عنوان یک جاذبه شاخص برای جذب گردشگر محسوب شود و از همین روست که ما در اداره محیط زیست همکاری‌های بسیار نزدیکی با اداره میراث فرهنگی داریم.

وی از شهروندان خواست تا مثل همیشه همکاری‌های خود را با یگان‌های حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی و منابع طبیعی در جهت مقابله با متخلفان و متعرضان به این اماکن و مناطق تداوم بخشند.

 

انتهای یپام/