مدیر کارخانه واگن سازی زرند:

ارتباط بین صنعت و آموزش و پرورش یک اصل مهم برای پیشرفت کشور است

مدیر کارخانه واگن سازی زرند صبح دیروز در جمع دانش آموزان دبیرستان علامه حلی با اشاره به ظرفیت ها و توانایی های این کارخانه، گفت: ارتباط بین صنعت و آموزش و پرورش یک اصل مهم برای پیشرفت کشور است.

مدیر کارخانه واگن سازی زرند صبح دیروز در جمع دانش آموزان دبیرستان علامه حلی با اشاره به ظرفیت ها و توانایی های این کارخانه، گفت: ارتباط بین صنعت و آموزش و پرورش یک اصل مهم برای پیشرفت کشور است.

به گزارش صدای زرند،انقلاب وابستگی کشور ما در بخش صنعتی بسیار زیاد بوده و حتی در برخی موارد اجازه ورود به برخی مسائل صنعتی را نداشته ایم اما به لطف انقلاب و خون شهدا و با درایت حضرت امام خمینی (ره) توانستیم شعار “ما می توانیم” را عملی نماییم و در زمینه های مختلف صنعتی ورود کنیم.

مهندس کریمی نیک ادامه داد: در زمینه صنعت ریلی نیز از این مقوله مستثنی نبودیم اما با پشتکار و توکل به خدا به پیشرفت های زیادی رسیده ایم.

کریمی نیک گفت: دستیابی به فرآیند تولید مشکلات و سختی های بسیاری دارد و اگر در صنعت ریلی تولید صورت بپذیرد بحث تضمین کیفیت پیش می آید که تا سال ها قبل در بحث کیفیت نیز وابسته به کشورهای غربی بودیم اما ما با پشتکار توانسته ایم به بهترین کیفیت برسیم تا بتوانیم با کشورهای صاحب نام به رقابت بپردازیم.

مدیر کارخانه واگن سازی زرند بیان داشت: واگن های مترو تهران که توسط کارخانه زرند تحویل شده است دارای گواهی ثبت اختراع می باشد و تمامی تست های مربوطه را به بهترین نحو پاسخ داده است.

مهندس کریمی نیک ضمن اشاره به وجود چرخه فولاد در شهرستان زرند، گفت: حال که تمامی زیرساخت ها برای شما دانش آموزان آماده است باید تلاش خود را انجام دهید تا با انتخاب بهترین راه بتوانید هم آینده خودتان را تضمین کنید و هم برای آبادانی شهر و کشورتان گامی مثبت بردارید و بدانید که در این مسیر تنها نباید به مدرک اکتفا کنید.

وی افزود: داشتن مدرک بهمراه یادگیری و داشتن توانایی می تواند خیلی بیشتر به شما کمک کند و بدانید هرچند مدرک مهم است اما در این مسیر توان شما مهم تر است.

مهندس کریمی نیک با ارائه توضیحاتی در مورد کارخانه واگن سازی زرند گفت: کارخانه واگن سازی در سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است و از سال ۱۳۸۳ شروع مورد بهره برداری قرار گرفته است و در همان زمان با شرکت مسافربری رجا قرارداد ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری بسته شده است و از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶، ۵۰ دستگاه از این واگن ها را تحویل داده است؛ همچنین قرارداد ۵۰ دستگاه واگن مسافربری با شرکت مسافربری راه آهن بسته ایم و تاکنون ۲۴ واگن را تحویل داده ایم و در قرارداد با شرکت بنیاد نیز ۲۸ واگن تحویل این شرکت داده ایم.

کریمی نیک با اشاره به دستیابی به فناوری تولید واگن مترو، گفت: با توکل به پروردگار و تکیه بر توانایی پرسنل کارخانه توانستیم واگن مترو تولید نماییم و تاکنون ۱۷۳ واگن مترو تهران تا مرحله بدنه و رنگ را تولید کرده و تحویل داده ایم و نیز قرارداد تامین واگن مترو شیراز. و اصفهان نیز با این کارخانه بسته شده است.

وی افزود: در قرارداد با متروی اصفهان قرار است ۱۵۰ دستگاه واگن متروی به اصفهان تحویل شود که از این قرارداد تعداد ۱۲۰ دستگاه در کارخانه زرند تولید و ۳۰ دستگاه دیگر در کشور چین تولید می شوند که ما برای اجرای این پروژه باید نیروهای جدید جذب نماییم.

کریمی نیک گفت: در کارخانه واگن سازی زرند همچنین ظرفیت و توانایی تولید ۱۰۰۰ دستگاه واگن باری در سال وجود دارد ک این دستاوردها به جز با تلاش و کوشش و “صرف فعل خواستن” میسر نبوده است.

در پایان مدیریت کارخانه واگن سازی ضمن تشکر از کلیه پرسنل زحمتکش این مدرسه از دانش آموزان خواست تا از کارخانجات زرند بازدید کنند و از هم اکنون خود را برای دادن ایده و نظرات و آشنایی با محیط کارخانجات آماده نمایند و خود را برای فردایی روشن تر برای شهرستان و کشور آماده کنند.

علامه حلی

انتهای پیام/

انتشار دهنده : میثم رضازاده