«دانشگاه علمی – کاربردی» و «مرکز فنی و حرفه‌ای» دو مسیر برای اشتغال در شهرستان زرند

دانشگاه علمی کاربردی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زرند به منظور رفع نیاز بازار کار به نیروی متخصص و ماهر و زمینه‌سازی ایجاد فرصت‌های شغلی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی، تعامل و همکاری بیشتری خواهند داشت.

دانشگاه علمی کاربردی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زرند به منظور رفع نیاز بازار کار به نیروی متخصص و ماهر و زمینه‌سازی ایجاد فرصت‌های شغلی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی، تعامل و همکاری بیشتری خواهند داشت.

به گزارش صدای زرند، دکتر مهنام رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان زرند در بازدید از کارگاه‌های آموزشی مرکز فنی و حرفه‌ای زرند ضمن تقدیر از خدمات رایگان این مرکز در جهت توانمندسازی نیروی انسانی ماهر، اظهار داشت: یکی از اهداف مشترک دو مجموعه آموزشی در مقطع متوسطه و عالی، فراهم نمودن مسیر اشتغال پایدار برای جوانان در رسته های فنی و مهارتی می باشد.

وی ضمن تشریح رسالت فعالیت دانشگاه‌های علمی کاربردی در سطح کشور بیان کرد: مدارک این دانشگاه‌ها مورد تائید وزارت علوم بوده و ماهیت آن‌ها کارآفرینی و نگاه مثبت به ارتقاء تحصیلات و اشتغال در رشته‌های فنی می‌باشد.

وی افزود: در همین راستا از دو سال قبل با انجام نیازسنجی و همکاری اساتید صاحب نظر و ارتباط تنگاتنگ با دستگاه‌های متولی اشتغال (اداره صنعت و معدن – مرکز فنی و حرفه‌ای –مدیران ارشد صنایع) به سمت ایجاد رشته‌های جدید متناسب با نیاز بازار کار و صنایع رفته و خوشبختانه مجوز ۴ رشته متالوژی نورد فولاد – برق صنعتی – مکانیک تاسیسات صنعتی و HSE به دانشگاه علمی کاربردی زرند داده شده و از بهمن ماه سال جاری، پذیرش دانشجوی جدید در این ۴ رشته را خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی زرند با اشاره به وضعیت اشتغال در جامعه، حمایت از کارگاه‌های کوچک و تغییرپذیری رشته‌های دانشگاهی و تعامل واحدهای دانشگاهی با مرکز فنی و حرفه‌ای متولی آموزش‌های غیر رسمی و رشته‌های فنی را از عوامل مهم موفقیت در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری عنوان نمود.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان زرند نیز ایجاد و راه‌اندازی چهار رشته فنی جدید مورد نیاز بازار کار شهرستان را از اقدامات موثر دکتر مهنام و مجموعه دانشگاهی علمی کاربردی در سال جاری برشمرد و بیان داشت: متاسفانه با شرایط صنعتی شدن شهر زرند این روند بسیار با تاخیر انجام گرفت و لطمه آن در بیکاری تحصیل کرده‌های بومی زرند قابل مشاهده است.

مهندس مداحی نژاد با اشاره به اسناد بالادستی و پیش‌بینی نیاز صنعت فولاد به مشاغل جانبی و زیردستی، بیان نمود: بدون شک بازار کار آینده نیاز فراوانی به نیروهای ماهر، متخصص و تکنیسین خواهد داشت و با تعامل دو واحد آموزشی «دانشگاه علمی – کاربردی»  و «مرکز فنی و حرفه‌ای» که هدف اصلی شان ایجاد اشتغال بوده، شاهد دگرگونی در فرهنگ کار و کارآفرینی در سطح شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/