گرم شدن ۲۵۹۶ کلاس استان کرمان با علاءالدین!

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفته، ۲۵۹۶ کلاس در استان کرمان هیچکدام از تجهیزات گرمایش را ندارند و گرمای آنها بیشتر با علاءالدین تامین می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفته، ۲۵۹۶ کلاس در استان کرمان هیچکدام از تجهیزات گرمایش را ندارند و گرمای آنها بیشتر با علاءالدین تامین می‌شود.

به گزارش صدای زرند، “احمد اسکندری نسب” در جلسه شوای آموزش و پرورش استان کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان توضیح داد: از ۴۷۶۸ فضای آموزشی ۴۴۷۰ مورد به کپسول اطفای حریق مجهز هستند؛ ۲۹۴۳ کلاس دارای بخاری گازی غیراستاندارد هستند و ۱۹۵۸ مورد بخاری نفتی دارند.

اسکندری نسب با اشاره به نیاز حدود ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تامین سیستم گرمایشی استاندارد مدارس استان ادامه داد: با توجه به تراکم دانش آموزان در برخی مناطق از جمله شهرهای بزرگ، در مرکز شهر کرمان، مدارس دوشیفته هستند که در کیفیت آموزشی جایگاهی ندارند و باید فکری بشود.

وی با اشاره به پیگیری اجرای سند تحول بنیادین اظهار کرد: در این راستا زیرنظام هایی تدوین شده که در ادارات کل استان ها اجرایی می شود و راهبرد مدنظر ما در استان کرمان، تکریم معلم، مدیریت منابع و ایجاد مدرسه پویاست. تلاش می کنیم فضایی ایجاد کنیم که توانمندسازی حرفه‌ای و شغلی معلمان، محقق و انگیزه و علاقه در بین همکاران ایجاد شود.

اسکندری نسب با اشاره به بهره برداری از ۲۵۰ کلاس درس در دهه فجر امسال در استان کرمان عنوان کرد: ۷۷ پروژه آموزش و پرورشی در دهه فجر در سطح استان، افتتاح و کلنگ زنی می شوند.

وی با اشاره به فضاهای آموزشی غیراستاندارد استان بیان کرد: در سطح استان ۶۱۲ مدرسه تخریبی داریم و در شهرستان های مختلف و به ویژه شهرهای پرجمعیت نیاز به احداث ۳۶۱ مدرسه است. ۱۸۱ مدرسه چادری، ۴۶ مدرسه کپری، ۲۳۲ مدرسه خشت و گلی و بلوکی، ۷۷۷ مدرسه با مصالح غیراستاندارد و ۱۷۰ کانکس در استان کرمان داریم.

استاندار کرمان نیز گفت: آموزش و پرورش موضوع تغییر کاربری املاک این نهاد و تامین منابع برای استانداردسازی و تامین تجهیزات ایمنی مدارس را دنبال کند.

به گزارش صدای زرند، “محمدجواد فدایی” در جلسه شوای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: در برنامه دو ساله و تا پایان دولت دوازدهم باید در زمینه تراکم مدارس و استاندارد بودن فضای آموزشی به متوسط کشور برسیم و باید بدانیم چه میزان اعتبار نیاز است؟

“علی سعیدی”، مدیرکل بحران استانداری کرمان نیز در این جلس با اشاره به اهمیت ایمنی مدارس گفت: در راستای اقدامات موردنیاز درباره اجزای غیرسازه‌ای مدارس، آماده سازی مدارس در برابر زلزله است که به همه مدارس ابلاغ شده اما به صورت کمرنگ توجه شده که درخواست می شود اجرای این امر در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع : ایسنا *** انتشار دهنده : میثم رضازاده