اجرای ۸ طرح کشاورزی در زرند

این طرح ها شامل مرمت ۵ رشته قنات و ۳ طرح ابیاری تحت فشار در شهرستان زرند است .

این طرح ها شامل مرمت ۵ رشته قنات و ۳ طرح ابیاری تحت فشار در شهرستان زرند است .

به گزارش صدای زرند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: با هدف حمایت از کشاورزان خسارت دیدهاجرای ۸ طرح کشاورزی در زرند ناشی از خشکسالی ، طرح لایروبی، اصلاح مسیر و بازسازی پنج رشته قنات و همجنین سه طرح ابیاری تحت فشار در شهرستان زرند اجرا می شود .

“علی زارعی” افزود: عملیات مرمت پنج رشته قنات در روستاهای داهوئیه ، ریحان شهر ، داربیدخون ،حتکن و سرخ بید به طول بیش از یک هزار متر وبا اعتباریک میلیارد ۸۶۰ میلیون ریال به پایان رسید.

وی افزود : با اجرای این طرحها علاوه بر جلوگیری از ریزش و فرسودگی قنوات ، حدود دویست هکتار اراضی پایین دست این مناطق نیز آبیاری می شود.

وی همچنین گفت: عملیات بازسازی در یک‌رشته دیگرقنات نیز در روستای باب عبدان با اعتباربالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال و با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی نیز در حال اتمام است.

زارعی از پایان عملیات اجرایی سه طرح آ بیاری تحت فشار با اعتبار ۵میلیارد و پانصد میلیون ریال خبر داد و افزود :این طرحها در سطح ۹۲ هکتار در دهستان دشتخاک در مدت زمان سه ماه اجرا شده است .

مدیر جهاد کشاورزی زرند افزایش آبدهی، اشتغالزایی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش تولیدات محصول را از مهمترین مزایای اجرای این طرح ها برشمرد .

انتهای پیام/

منبع : صدا و سیمای مرکز کرمان *** انتشار دهنده : میثم رضازاده