مدیرکل راهداری استان کرمان اعلام کرد:

آغاز طرح ارتقاء ایمنی حمل و نقل راه های روستایی استان کرمان

​طرح ارتقاء ایمنی عبور و مرور در شهرستان زرند بخش یزدان شهر با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، معاون حمل و نقل اداره کل، معاون فرماندار زرند،امام جمعه ، بخشدار و جمعی از مسئولین اجرایی این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اجرای طرح آموزش پنجگانه ارتقاء ایمنی عبور و مرور در جاده های روستایی استان گفت: این طرح نقش موثری در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای دارد.

به گزارش صدای زرند، “سیدعلی سیدعلیخانی” در مراسم آغاز طرح ارتقاء ایمنی عبور و مرور در شهرستان زرند با اشاره به اینکه بالاترین آمار مرگ و میر بعد از بیماریهای قلبی و مغزی مربوط به سوانح ترافیکی است، اظهار کرد: اجرای طرح آموزش پنجگانه ارتقاء ایمنی عبور و مرور راکبین موتورسوار نقش موثری در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای دارد.

وی حضور ادوات کشاورزی فاقد تجهیزات ایمنی در جاده های روستایی را بسیار خطرناک دانست و افزود: موتورسیکلت های بدون لوازم ایمنی هم برای خود و هم برای دیگران خطرآفرینند لذا باید با رعایت قوانین و سرعت مجاز، حافظ جان خود و دیگران باشند.

سیدعلیخانی تصریح کرد: در سال گذشته یک هزار و ۹۹ نفر از همشهریان و هم استانی های ما در شهرها و جاده ها جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۸۶۰ نفر فوتی مربوط به جاده هاست.

وی با اشاره به نقش چهار عامل انسانی، خودرو، جاده و بی توجهی به قوانین و مقررات در تصادفات و تلفات جاده ای افزود: ۷۵ درصد عامل تصادفات جاده ای، عامل انسانی و بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه آموزش کاربران آسیب پذیر جاده ای یکی از دغدغه های ما در حوزه ایمنی و ترافیک به شمار می آید، خاطرنشان کرد: در این راستا با همکاری پلیس راه آموزش نحوه ارتقاء ایمنی به راکبان موتورسیکلت، سرنشینان وسایل نقلیه، وانت بارها، عابرین پیاده و رانندگان ادوات کشاورزی اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته آموزش در ۶۰ نقطه روستایی در روستاهای شهرستان های راین، شهداد، بم، زرند، گلباف، رفسنجان و کرمان برگزار شد، افزود: امسال در ۵۵ نقطه روستایی در روستاهای شهرستان های کرمان، رفسنجان، بم، سیرجان، ریگان، شهربابک، بردسیر، ارزوئیه، بافت، انار، راور، کوهبنان، شهداد و زرند برگزار می شود.

سیدعلیخانی تصریح کرد: طی این دوره های آموزشی اقلام ضروری ایمنی شامل کلاه ایمنی، حمایل شبرنگ، توزیع و نصب برچسب های شبرنگی جهت بهتر دیده شدن موتورسواران، ادوات کشاورزی و وانت بارها در شب، نصب سیستم روشنایی، توزیع کتابچه های آموزشی جهت فرهنگ سازی در اولویت کار قرار دارد.

انتهای پیام/

منیع : ایسنا *** انتشار دهنده : میثم رضازاده